Kvalitet- och utvecklingsstrateg

Arbetsbeskrivning

Med cirka 15 000 medarbetare är AcadeMedia en av norra Europas största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, med ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Varje dag hjälper vi 140 000 barn, elever och  vuxna deltagare att utvecklas och nå sina mål. Vi letar efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på academedia.se.

Vår vision är att AcadeMedia ska vara en internationell förebild när det gäller kvalitet, resultat och nytänkande. Det betyder att vi behöver ha en god uppföljning och kontroll på vår verksamhet som gör det möjligt att jämföra våra resultat med andra utbildningsanordnare. Samtidigt behöver vi ha ett kvalitetsledningssystem som stödjer innovation och utveckling. Därför tar vår koncerngemensamma modell för kvalitetsarbetet fasta på sådant som gör att vi kan utbyta erfarenheter såväl internt inom AcadeMedia som med externa aktörer. 

Nu söker vi en Kvalitet- och utvecklingsstrateg till AcadeMedias huvudkontor i Stockholm
Som Kvalitets- och utvecklingsstrateg inom AcadeMedias Gymnasiesegment är man både motor och nav i skolornas systematiska kvalitetsarbete utifrån vår gemensamma modell liksom i verksamheternas dynamiska utvecklingsprocess. Du arbetar nära kvalitets- och utvecklingschef, verksamhetschef, rektorer och skolor och är samtidigt en del i vår centrala kvalitets- och utvecklingsgrupp.

I stort innebär rollen att du tillsammans med övrig organisation säkerställer att samtliga skolor inom de verksamheter som Du ansvarar för bedriver ett systematiskt och ändamålsenligt kvalitets- och utvecklingsarbete utifrån vår framtagna kvalitetsmodell.

Du arbetar med planerings- och uppföljningsprocessens alla delar, tar fram underlag, genomför analys och driver utveckling. Du stöttar och leder övergripande det systematiska kvalitetsarbetet, både på kort och lång sikt, samt samlar in och bearbetar information. 

Övriga arbetsuppgifter:

• Bistå med ett verksamhetsnära stöd till rektorer
• Genomföra interna granskningar samt vara ansvarig för återkoppling av dessa
• Initiera och vara delaktig i framtagande av samarbetsprojekt och kompetensutvecklingsinsatser.


Det här söker vi hos dig
Du har en högskoleutbildning inom skola eller annan likvärdig pedagogisk utbildningsbakgrund och du är väl förtrogen med de styrdokument och förordningar som hör till gymnasieverksamhet. Du har vana av att leda diverse utvecklingsprocesser och känner dig bekväm med att bedriva analys och uppföljningsarbete med fokus på kvalitet och resultat. Du är van vid att självständigt ansvara för dina områden och processer och för dig är det en självklarhet att säkerställa en kvalitetssäker process från början till slut. Du är lyhörd, kommunikativ och ansvarstagande med en mycket god samarbetsförmåga. Ligger du i framkant vad gäller IT och digitalisering är detta starkt meriterade.

Det här erbjuder vi dig
AcadeMedias huvudkontor i Stockholm ligger centralt, bara ett stenkast ifrån Hötorget. Du har stora möjligheter till löpande kompetensutveckling genom AcadeMedia Academy. Utöver en stimulerande arbetsplats och karriärmöjligheter erbjuds du självklart friskvårdsbidrag, möjlighet till företagshälsovård, pensionsförsäkringar enligt kollektivavtal samt möjlighet till en mängd förmånliga rabatter, bruttolöneavdrag och pensionsrådgivning genom vår förmånswebb.

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 15 december 2017

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


18 oktober 2024