Kvalitets- & IT/Teknikansvarig till Ro-Ro International

Kvalitets- & IT/Teknikansvarig till Ro-Ro International

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi är marknadsledande inom vårt område, det går bra för oss och nu är det är dags för oss att ta nästa kliv i företagets positiva utveckling. Tillsammans med dig, vill vi upprätthålla, utveckla och bygga vidare på vårt kvalitets- och IT-arbete. 
Det är en central roll hos oss där du bidrar med din kompetens och dina initiativ till utveckling och har samtidigt möjlighet att själv utvecklas. Vi är ett företag med korta beslutsvägar och där hållbara idéer uppmuntras och vi har en trevlig och familjär atmosfär.  

Ansvarsområden
Rollen som vår Kvalitets- & IT/Teknikansvarig är en bred roll där din tid delas mellan flera ansvarsområden (Kvalitet, IT, Teknik & Miljö). Eftersom vi är ett relativt litet bolag söker vi en flexibel person som trivs med att ha flera olika ansvarsområden och arbetsuppgifter.

Du leder, utvecklar och följer upp vårt kvalitetsarbete där du kommer att vara ansvarig för vårt ISO-system samt utvecklingen av våra verksamhetsledningssystem. Du initierar och driver vår processutveckling vilket bl a innebär en översyn och utveckling av både sälj- inköps och lagerprocessen. 

Du är vidare ansvarig för vårt affärssystem samt våra övriga IT-system och den som har kontakten mot våra IT-konsulter och vår IT-avdelning inom koncernen. Inom ditt ansvarsområde ligger även Miljö- & hållbarhetsfrågor där du är den som följer upp våra KPI:er, du ser till att vi följer lagar och normer och jobbar med hållbara material i våra produkter. 

Inom ovan områden är du vår kontaktlänk mellan Ro-Ro och vår övriga koncern. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet från liknande roll där du har erfarenhet av kvalitetsarbete och god IT/system-förståelse. Kanske har du jobbat i en större organisation men är nu sugen att anamma dina förvärvade kunskaper på ett mindre bolag. 
 
• Vi tror att du har en akademisk examen inom relevant område. 
• Du har erfarenhet av att driva och leda processer och projekt
• Du har god förståelse för kvalitetsarbete (ISO, processer etc)
• Du har ett tekniskt intresse och en god IT-förståelse för moderna IT-system
• Du har god förståelse för hållbarhetsfrågor och miljöarbete (avvikelsehantering och lagstiftning kring detta)
• Du har en god analytisk förmåga
• Du är strukturerad och ordningsam
• Du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta ansvar för din egen utveckling och kan driva ditt eget arbete framåt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar du stöter på. Den här rollen innebär många kontaktytor varför du behöver vara en person med en god kommunikativ förmåga som trivs i sociala situationer. Ett visst mått av anpassning finns givetvis inom rollen, det viktiga för oss är att hitta rätt person. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Ro-Ro International med Randstad. För information kontakta Pia Tegnér, rekryteringskonsult på pia.tegner@randstad.se eller 0733-573607. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Ro-Ro International AB erbjuder lastsäkringsmaterial inom sjöfart, industri och vägtransport. Vårt huvudfokus ligger på sjöfartsbranschen och där är vi marknadsledande inom vår nisch. Vår business är global och vi levererar till världens största Ro-Ro-bolag över hela världen. Vi är ca 20 st medarbetare på vårt kontor i Göteborg och vi är ett tight och sammansvetsat gäng med en stark företagskultur. Vi är ett litet och flexibelt bolag med stort självbestämmande, men vi har tryggheten i att tillhöra en stor och långsiktig företagskoncern med stabila ägare.

En del av Axel Johnson International
Ro-Ro International är en del av Axel Johnson International, en global industrigrupp som förvärvar och utvecklar teknikföretag inom strategiskt utvalda nischmarknader. Fokus ligger på bolag som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer.

Verksamheten präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Genom att bygga och utveckla bolagsgrupper med företag som kompletterar och stärker varandra stimuleras kunskapsutbyte samt gemensamma initiativ. Idag har koncernen sex affärsområden: Driveline Solutions, Fluid Handling Solutions, Industrial Automation, Lifting Solutions, Power Transmission Solutions och Transport Solutions.

Ett decentraliserat och engagerat ledarskap möjliggör snabba beslut och värnar entreprenörsandan som genomsyrar organisationen. Gruppen har fyra strategiska fokusområden: digitalisering, service, hållbarhet och kompetensförsörjning.

Axel Johnson International har huvudkontor i Stockholm, Sverige och består av drygt 150 bolag med verksamhet i 30 länder. Axel Johnson International ingår i den familjeägda Axel Johnson-koncernen. Läs mer här: www.axinter.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör

18 november 2024

6 november 2024

31 oktober 2024