Kvalitets- och internkontrollansvarig till MKB

Kvalitets- och internkontrollansvarig till MKB

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision "Hem för var och en" och delar du vår övertygelse lovar vi dig världens roligaste jobb och arbetsplats!

Presentation

Som Kvalitets- och internkontrollansvarig på MKB kommer du att vara med och påverka vår affär, vår effektivitet och vårt arbete. Vi ser den här tjänsten som ett viktigt hjälpmedel som bidrar till att vi på sikt kan jobba ännu smartare, ännu mer effektivt, utveckla vår affär ytterligare och stärka vårt varumärke.

Vi tror på våra medarbetare och på vår kultur. Vi är övertygade om att alla som jobbar på MKB vill utvecklas ytterligare. Rollen som Kvalitets- och internkontrollansvarig blir ett viktigt hjälpmedel för att bistå medarbetare och företag i utvecklingen framåt.

Dina arbetsuppgifter

Som Kvalitets- och internkontrollansvarig ska du aktivt bidra till utvecklingen så att MKB har en organisationskultur där alla medarbetare är medvetna om vilka spelregler, attityder och värderingar som gäller.

Det innebär också att lagstiftning, policys, riktlinjer och rutiner ska kunna efterlevas på ett enkelt och naturligt sätt utifrån ett tydligt definierat ansvar och klart definierade befogenheter. Du har hjälp av policys, riktlinjer och rutiner av olika slag. Och det finns utrymme för att utveckla ytterligare hjälpmedel som gör det enklare att göra rätt.

De viktigaste arbetsuppgifterna och ansvarsområdena i tjänsten är:

• Ge rekommendationer till verksamheten hur processer och kontroller kan förbättras och effektiviseras
• Medverka vid framtagning av riskanalyser och interna kontrollplaner
• Följa upp och utvärdera framtagna processer, riskanalyser och interna kontrollplaner
• Ta fram rapporter för riskanalyser och kontrollplaner på en företagsövergripande nivå
• Ansvara för att policys, riktlinjer och rutiner hålls uppdaterade

Kvalifikationer

Vi tror att du har arbetat i en liknande roll i minst fem år, gärna i en fastighetsrelaterad verksamhet. Du behöver ha relevanta högskole- eller universitetsutbildning eller skaffat dig motsvarande kunskaper på annat håll.

Du ska vara bra på att få med dig människor men kan också vara tydlig när det behövs. Du är nyfiken och har en god analytisk förmåga. Du sätter gärna in saker och ting i ett helhetsperspektiv och du har en förmåga att både tycka om att arbeta självständigt och tillsammans i ett team.

Vi kommer att ge dig en ordentlig introduktionsutbildning som också innebär att du under introduktionen kommer få vara ute i vår verksamhet för att på så sätt förstå verkligheten i vardagen.

Vi erbjuder

Hos oss får du jobba med ett av det viktigaste och mest fundamentala som finns för människor – deras boende! Vi jobbar för en bättre bostadsmarknad i Malmö stad och samtidigt ett tryggt och trivsamt hem för varje Malmöbo.

I rollen som Kvalitets- och internkontrollansvarig får du sätta din egen prägel på tjänsten och vara med och påverka och bidra till att funktionen utvecklas internt. Du kommer att vara en bidragande faktor till att MKB blir ett ännu mer effektivt bostadsföretag och dessutom bidra till att stärka vårt varumärke.

Om MKB

MKB Fastighets AB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 319 anställda. Med drygt 24 500 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler, till ett värde av ca 39,3 miljarder kronor, och med 32 procent av hyresmarknaden är MKB det största fastighetsbolaget i Malmö.

Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ certifierade fastighetsbolaget.

Du erbjuds arbete i en trevlig organisation där man lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta och där tre kärnvärden; modiga, enkla och tillsammans, ligger till grund för det arbetet.

Övrigt

Start: omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: heltid och tillsvidare
Arbetstid: kontorstider med flextid.
Plats: MKB Triangeln, Södra Förstadsgatan 47, Malmö

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


HSE Coordinator - Lund

HSE Coordinator - Lund

26 november 2024

Hållbarhetsansvarig

21 november 2024