Kvalitets- och leveransnasvarig till Arriva Service AB

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arriva Service expanderar för att öka stabilitet och kvalitén på sin leverans. Din roll kommer därför att vara en central del av organisationen där du säkerställa uppföljning av det operativa arbetet avseende kvalitet och service. Detta uppnås genom rapportering, uppföljning, analys både på plats och i system för att säkerställa leverans till rätt kvalitet inom Arriva Serivce.  Arriva Service är en del av Arriva Sverige ABs teknikdivision vars huvuduppgift är service och underhåll mot station, hållplats och tvätthallar.

Arriva Service intressenter – så som trafikhuvudmän, kommuner och Arriva Sverige ABs ledning – värderar högt noggrann uppföljning med hög detaljrikedom för att säkerställa korrekt genomförda uppdrag och främja ständiga förbättringar.

 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen består av atta ansvara för uppföljning av det operativa arbetet genom att arbeta med rapportering, uppföljning och dataanalys både på plats och i system för att säkerställa leverans till rätt kvalitet inom Arriva Service.

Typiska arbetsuppgifter i rollen är att: 


• Säkerställa att rätt processer finns i Arrivas verksamhetsledningssystem (VLS) – detta genom dokumentering av processer och rutiner
• Genomföra uppföljning av processefterlevnad inom Arriva Service
• Analysera data, KPI:er och ekonomiska resultat, initiera förbättringar/åtgärder samt uppföljning för att uppnå ständiga förbättringar
• Skapa rapporter och presentationer
• Säkerställa och kontrollera att utfört arbete inom Arriva Service uppfyller avtalat arbete med rätt tid, kostnad och kvalitet
• Ta fram en revisionsplan för att revidera samtliga områden inom Arriva Service löpande
• Utföra fysiska stickprovskontroller på fordon, stationer, spår och hållplatser för att säkerställa rätt kvalitet

I övrigt tillkommer det även andra nära relaterade arbetsuppgifter. 

Vem är du?

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och tycker om att arbeta med uppföljning. Du har eftergymnasial utbildning inom management. Du har arbetat 3-8 år i liknande verksamhet och gärna i arbetsledande roll. Du har flerårig data- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet.

Du trivs med att arbeta i en operativ organisation, du är trygg i kontakten med människor och har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du har en god förmåga att självständigt planera och organisera arbete och har ett starkt driv att vilja leverera resultat gentemot kundförväntningar. Du trivs mycket bra med att samarbeta med andra.

Är du intresserad? 

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan annonseringstiden går ut. 

Om detta låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Harila på anders.harila@arriva.se.

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 5 mars 2022

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024