OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som KMA-samordnare hos Ocab blir du en nyckelperson i arbetet med att vidareutveckla och leda kvalitets- och miljöarbetet. Arbetet innebär både strategiska och operativa uppgifter och tjänsten ställer höga krav på att identifiera nödvändiga åtgärder för att kvalitetssäkra vår verksamhet internt och mot våra kunder.
I ditt dagliga jobb utgår du från vårt ledningssystem med syfte att leda dina kollegor till att rutiner och lagar efterlevs. Detta görs genom uppföljning och ständiga förbättringar av processer och rutiner. Du tillser att våra kunders krav och önskemål tillgodoses, att risker samt kostnader för bristande kvalitet och miljö minimeras.
Du är i ditt uppdrag ansvarig för att Ocab Sydost följer de riktlinjer, processer och lagar som verksamheten lutar sig mot, vilket ställer krav på din tydlighet och din goda kommunikativa förmåga.
Ditt uppdrag innefattar bl a:
Ansvar för efterlevnad av arbetsmiljö och arbetsmiljölagar internt och ute i fält.
Vara företagets representant i kvalitets- och miljöfrågor. Mäta och följa upp företagets kvalitets- och miljömål
Initiera, kvalitetssäkra och genomföra ständiga förbättringar av processer och rutiner.
Analysera avvikelser och initiera förebyggande och korrigerande åtgärder.
Rapportera kvalitets- och miljöstatus till ledningsgruppen.
Kvalitetssäkra leverantörer.
Tjänsten är placerad i Kalmar och du kommer att tillhöra ledningsgruppen i Ocab Sydost.
Kvalifikationer
Du har en relevant teknisk utbildning och kunskap kring kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor. Meriterande är erfarenhet inom bygg eller fastighetsbranschen. Vidare är du van att leda i förändringsprocesser och implementera samt följa upp satta processer i organisationen. Du har god samarbetsförmåga och bör vara självgående och ansvarstagande. Dina arbetsuppgifter förutsätter att du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt, samtidigt så arbetar vi i en bransch där tempot emellanåt är högt varpå du behöver ha förmågan att kunna ställa om och växla fokus. Din kommunikativa förmåga är viktig i kombination med att vara trygg i att stå för fattade beslut och se till att de efterlevs i organisationen.
Ocab är ett gott gäng som vill trivas och ha roligt på jobbet samtidigt som vi levererar goda resultat – så gillar du att blanda social samvaro med hög professionalitet kommer du att passa väl in hos oss.
Du har god IT-vana och gärna erfarenhet av att arbeta i ledningssystem.
B-körkort är ett krav.
Om arbetsgivaren
Ocab är ett rikstäckande sanerings- och avfuktningsföretag som finns på ett 50-tal orter över hela landet. Våra kunder finns i hela Sverige inom försäkringsbolag, fastighetsbolag, FM-bolag, industri, bostadsrättsföreningar och privatpersoner.
Vi räddar skador orsakade av framförallt brand och vatten och erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri.
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Ocab Sydost AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Therese Petersson på telefon 070-377 45 56 eller e-post therese@telinrekrytering.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455