OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. Före 2009 ska vi nå 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen. CityMail går ständigt framåt, vi expanderar och ligger i täten för utvecklingen av brevlådan som en mediekanal. Till vårt huvudkontor i Stockholm (beläget i Västberga) söker vi nu till säljavdelningen[en kvalitets- och processansvarig som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla CityMails processer inom sälj och logistik. Du ingår i Säljledningen, rapporterar till Sales Director och du är säljavdelningens representant i kvalitets - och processdiskussioner. Du arbetar dagligen med både strategiska och operativa frågor.[ Huvudsakliga arbetsuppgifter[ * du arbetar[utifrån ett kundperspektiv men med en helhetssyn på logistikprocessen. [ * ansvar för att utveckla och implementera[metoder och processer på säljavdelningen för att[säkra upprättandet av leveransmodeller för befintliga och nya tjänster. Eftersom säljavdelningens arbete har en direkt påverkan på andra avdelningars processer och kvalite arbetar du ofta i projektform, nära andra berörda avdelningar såsom ekonomi, logistik och utdelningsorganisationen. * fångar upp och utvecklar ideer som stärker våra tjänster, utifrån kunders önskemål med bibehållen eller förbättrad lönsamhet för CityMail som mål * medverkar i kvalitetsforum vilket innebär att du[driver de projekt och där du säkerställer[ett tydligt kund- och affärsperspektiv * uppdaterar och utvecklar rutiner, dokumentation och introduktionsmaterial för säljorganisationen i syfte att nå ett gemensamt arbetssätt kring administrativa rutiner, såsom säljstödssystem och försäljning * årligen uppdaterar kundvillkor (offerter, avtal och villkor) samt samverkar för att dessa samordnas med andra berörda avdelningar * ansvarar för att information mellan avdelningar kommer till rätt funktion samt driva frågor i kundnyttans namn som representant för säljorganisationen mot övriga avdelningar[ Du har * några års[erfarenhet av arbete med kvalitets- och processutveckling samt[erfarenhet av arbete som innebär nära kontakt med kund * relevant akedemisk utbildning inom logistik och/eller ekonomi[eller motsvarande arbetslivserfarenhet.[ Fördelar[ * [Det är meriterande om du har projektledarerfarenhet Vad krävs för att lyckas? * ett[väl utvecklat processtänkande och förmåga till helhetssyn vilket innebär att du kan växla mellan olika avdelningars perspektiv * starkt kund - och affärsfokus i kombination med en förståelse för[logistiska processer * en stor portion integritet och skinn på näsan * självgående person med[förmåga att sovra, granska och hantera information vilket förutsätter att du som person är du trygg i dig själv