OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Inpeople är en HRM-partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder rekrytering, personaluthyrning och organisationsutveckling inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och ett perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och cirka 150 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Om företaget
Ateakoncernen, med verksamheter i Norden och Baltikum, har 6 800 medarbetare och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på drygt 28 miljarder norska kronor och är noterad på Oslo Börs. Atea Logistics AB är koncernens distributör och expert på it-logistik. Atea Logistics AB, koncernens logistikföretag med huvudkontor i Växjö, har en omsättning ca 5 miljarder svenska kronor och är cirka 200 anställda. För mer information se www.atea.com.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en utåtriktad kvalitets- och processchef med marknadstänk. Vi vill att du gör oss bättre. Som Kvalitets- och processchef har du det yttersta ansvaret för att leda och utveckla kvalitetsarbetet i linje med företagets vision och strategier. Tjänsten är en helt ny och ett led i Atea Logistics expansiva fas och det blir din uppgift att bygga kulturen för hur kvalitetsarbetet ska ske och efterlevas. Det kräver omfattande kontakter med gruppchefer på Atea Logistics och kvalitetsansvariga på Ateas säljbolag i sju länder. Tjänstgöringsgraden är på 100 % med placering på Atea Logistics huvudkontor i Växjö.
Din profil
Vi söker en modern ledare med erfarenhet av att driva kontinuerligt förbättrings- och förändringsarbete i en växande organisation. Du har minst några års erfarenhet av ledande arbete med kvalitet, förbättringar och närliggande områden, troligen i en internationell miljö. Vi ser med fördel att du har en bakgrund inom logistik med erfarenhet av fysiska leveranser. Som ledare har du förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du presterar som bäst i en föränderlig miljö där ramarna inte alltid är satta. Kundperspektivet måste vara ständigt närvarande i ditt tänk. För att lyckas i rollen krävs därför en förmåga att engagera andra och levandegöra kvalitetsfrågorna i hela flödet. Din utbildning är på högskolenivå med inriktning mot kvalitet eller logistik.Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag, dock senast 2016-10-23. Om du ha frågor kan du kontakta med Eleonor Cserpes, tel 0470-74 00 80.