OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen somKvalitets- och processutvecklare kommer du arbeta inom Brings affärsområde Home Delivery. I övergripande ordalag så kommer du arbeta med att ta fram kvalitets- och miljörapporter och förädla dessa till analyser som kommer användas i vårt förbättringsarbete. Du kommer även ansvara över att identifiera förbättringar i våra system och agera kravställare. Vidare kommer du också leda kvalitetshöjande åtgärder och rutinförbättringar för att nå en bättre produktivitet och effektivitet.
I din roll kommer du arbeta nära ledningsgruppen som återspeglar sig i att du har mandat att driva förbättringsprojekten som vi beslutar att genomföra.
Andra exempel på arbetsuppgifter:
Ta fram och analysera kvalitetsrapporter och koppla förbättringsförslag till dem
Projektleda förbättringsinitiativ
Vara stöd, coach och bollplank till våra avdelningar
Standardisera kvalitetsrapporter i Qlik och affärssystem
Kommunicera mätetal och förbättringsförslag kopplat till dem
Medverka på kundmöten/kundteam
Synliggöra våra kvalitetsbristkostnader och arbeta med förbättringsåtgärder kopplat till dem så vi lättare kan nå budgeterade och uppsatta mål
Arbeta fram nya rutiner eller förbättra befintliga
Stötta verksamheten med processförbättringar inom alla våra områden
Är det dig vi söker:
Vi söker dig som brinner för förbättringsarbete och kvalitetshöjande åtgärder som är hållbara i längden. För att lyckas i tjänsten har du mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Du är van att arbeta i stora organisationer med komplexa matrisförhållanden. Meriterade om du jobbat med SQL och Qlik samt har kunskaper om Lean/Six Sigma.
Som person är du driven, identifierar lätt förbättringsmöjligheter, du genomför förändringar och skapar förståelse för dem och är strukturerad samt noggrann i ditt arbetssätt. Du fattar dina beslut på fakta och därmed skapar du och vi hållbara förändringar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ, tydlig och är van att fatta snabba egna beslut beroende på situation. Du har lätt att sätta dig in i andras situation och anpassar budskapet efter kontext och scenario.
Omfattning och placering
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid (100%) med Västberga som primär placeringsort, men för rätt kandidat är placeringsort flexibel. Tillträde sker så snart som möjligt!
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.
Frågor?
Du kommer rapportera till Stefan Edström, Kvalitetschef Home Delivery. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Stefan Edström via +46707301040.