OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Kvalitets- och riskhandläggare. I din roll som Kvalitets- och riskhandläggare kommer du att bidra aktivt i pågående förändringsarbete, dvs utgöra ett stöd i verksamhetsutveckling på enhet- och projektnivå. Samt vara enheten och projektens rådgivare avseende risk- och kvalitetshantering.
Arbetsuppgifter:
- Bevaka utvecklingen inom risk- och kvalitetsområdet och informera projekt,
funktioner och ledning om möjligheter och hot.
- Vidareutveckla, implementera och följa upp arbetssätt på enhets- och projektnivå, exempelvis riskhantering, kontroll och uppföljning.
- Arbeta med branschgemensamma standardavtal som AB, ABT, ABK med flera.
- Medverka i erfarenhetsåterföring och kvalitets- och riskarbete inom kunden.
- Stötta övriga medarbetare inom kvalitets- och riskområdet.
- Stödja projektledning i kvalitets- och riskhanteringsfrågor.
- Medverka i möten internt och externt med leverantörer
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Utbildning på högskolenivå 180hp (tidigare 120hp) inom ekonomi, teknik eller samhällsvetenskaplig utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms som likvärdig.
- Beställarerfarenhet vid minst en komplex anläggningsentreprenad större än 500
MSEK där en stor del är anläggningsarbeten i, eller nära, befintlig vägtrafik, och där
ledning av riskhanteringsprocess och kontroll och uppföljning av krav varit en väsentlig del av arbetsuppgifterna.
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet inom kvalitets- och riskområdet under de senast 6 åren av en motsvarande roll, så som angivet i detta uppdrag.
- Dokumenterad erfarenhet av kontraktsuppföljning/revisioner/kontroller, kontinuerligt under de senaste 5 åren
- Erfarenhet av att implementera arbetssätt i operativ verksamhet.
- Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- B-körkort
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- God ledarskapsförmåga
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström