OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken, driven och gillar att fördjupa dig i dokumentation och lagstiftning? Då kan du vara den vi söker!
Till Sandvik Coromant i Sandviken söker vi en Kvalitets- och säkerhetskoordinator till vår Facilityavdelning där vi ansvarar för daglig drift och underhåll av byggnaderna på vår site. I vårt ansvarsområde ligger även mediaförsörjning, arbetsplatsservicetjänster, säkerhet, bevakning och lokalplanering. Vi bistår även med stöd till chefer och medarbetare inom arbetsmiljöområdet. Vi välkomnar dig till ett team med gedigen erfarenhet som jobbar självständigt samtidigt som man hjälper varandra och framför allt har roligt tillsammans. Hos oss får du stor chans till utveckling – både personlig och professionell. Vi ser fram emot att träffa dig!
Om ditt jobb
I den här rollen arbetar du med säkerhetsmedvetenhet, samt att upprätthålla och utveckla rutiner för att garantera en säker arbetsmiljö för anställda, byggnader och egendomar som rör Sandvik Coromant i Sandviken. Du ansvarar för genomförandet, utvecklandet och kvalitetssäkrandet av diverse brand- och säkerhetsrutiner som bland annat utrymningsövningar, organisation för utrymningsledare och första hjälpare, nödlägesrutiner samt säkerställer väl uppdaterade brandskyddsritningar som till exempel utrymningsplaner.
Du agerar som intern revisor samt koordinerar och vid behov agerar du guide för extern revision. Rollen innebär att du genomför och koordinerar revisioner mot krav i standarderna ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 – där du bland annat jämför verksamhetens processer, i form av exempelvis rutiner och instruktioner, med hur det ser ut i verkligheten. I din roll som internrevisor stöttar du även våra andra enheter i Västberga och Kista. Du ansvarar över Sandvikens del i verksamhetssystemet Canea One och ingår i dess förvaltningsråd.
Du är baserad i Sandviken och bistår med stödjande arbete till våra siter i Västberga och Kista, därav kommer resor dit att vara aktuella vid olika revisionstillfällen.
Din bakgrund och personlighet
Vi letar efter någon som har en relevant utbildning och flera års erfarenhet inom en koordinerande roll – fördelaktigt är om du har en fördjupande högskoleutbildning och tidigare jobbat inom produktionsindustri. Du har kunskap i system som Office-paketet, bland annat Teams, och det är fördelaktigt om du tidigare har arbetat i dokumenthanteringssystem som Canea One och fastighetssystemet Pythagoras. Gynnsamt för denna roll är om du har kompetens som internrevisor och tidigare har arbetat med ledningssystem inom kvalitet, miljö, hälsa- och säkerhet. Den här positionen kräver att du tar dig fram obehindrat i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Struktur är viktigt för dig och du har ett organisatoriskt tankesätt. Du är handlingskraftig och tar gärna reda på den informationen du behöver – antingen genom att själv söka reda på information eller fråga andra. Med dina sociala egenskaper tar du enkelt kontakt med människor och bygger starka långvariga relationer baserade på tydlighet och ärlighet. Vidare är du noggrann med stor ansvarskänsla och kan snabbt anpassa ditt beteende till nya omständigheter.
Vår kultur
Innovation och utveckling finns i vårt DNA och vi är stolta över att forma framtidens tillverkning i nära samarbete med våra kunder och partners. Vi tror på en inkluderande, jämlik och öppensinnad kultur och vi värnar om vår mångfald eftersom den hjälper oss att nå fantastiska resultat. Som ett extra plus erbjuder vi även många karriärvägar och fina förmåner för våra anställda. Nu ser vi fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss och våra produkter? Kika in på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-23. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0050747).
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Inbjudan kommer via email direkt efter att du ansökt och återkoppling på testet får du direkt efter sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
Är du nyfiken och vill veta mer om den här tjänsten? Kontakta din framtida chef:
Åsa Nordgren, Facility Manager, 076-117 46 26
Fackliga kontaktpersoner
Thomas Lilja, Unionen, 026-26 66 59
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, 070-616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, 026-26 19 84
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services på 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Tanja Benavides