OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.
Här inom sektorn för välfärd och omsorg tar vi tillvara på kreativiteten och engagemanget hos våra medarbetare. Vi strävar efter att vara en modern och effektiv organisation som ständigt utvecklas. Du har alla möjligheter att vara med och påverka framtiden, både för staden och för just vår verksamhet. Inom sektorn finns myndighetsutövning, utförarverksamheter och förebyggande verksamheter inom individ- och familjeomsorg, funktionsnedsättning, äldreomsorg, arbetsmarknad och integration samt vuxenutbildning inklusive sfi.
Som samordnare för vårt kvalitetskansli kommer du att driva kvalitetsfrågor samt ansvara för och genomföra uppföljningsprocesser av utförarverksamhet i såväl intern som extern regi med fokus på kvalitet och effektivitet.
Dina arbetsuppgifter blir att vidareutveckla arbetssätt och processer för uppföljning samt att genomföra uppföljningar. Statistik och analys är väsentliga delar i arbetet. Du analyserar resultatet av uppföljningarna för att uppnå kvalitet och kostnadseffektivitet. Du stöttar och samverkar med chefer och handläggare i uppföljningsfrågor. Du kvalitetssäkrar insatser och utbildningar. Du har en naturlig del av arbetet med kvalitetsledningssystemet, till exempel med internkontroll och håller ihop arbetet med brukarundersökningar. Du skapar även skriftliga sammanställningar, rapporter, utredningar etc.
Kansliet är organiserat inom avdelningen stöd och utveckling och har en nära samverkan med andra funktioner inom avdelningen såsom verksamhetscontroller, utvecklingsledare, utredare, jurist, systemförvaltare och projektledare men också med funktioner inom andra avdelningar och i staden. I kansliet ingår också funktioner kopplade till avtal och upphandlingsfrågor.
Vi vill att du har akademisk examen från högskole- eller universitetsnivå, exempelvis som civilekonom, jurist, statsvetare, socionom eller motsvarande som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Du är av "projektledartyp", du får gärna ha arbetsledar- eller samordnarerfarenhet eftersom du blir en "spindel i nätet" som håller ihop kvalitets- och uppföljningsfrågorna inom kansliet. Du har väldokumenterad erfarenhet och kunskap av uppföljnings- och kvalitetsledningsprocesser i offentlig verksamhet, gärna inom socialtjänstens verksamhetsområden och är van vid att arbeta med styr- och uppföljningssystem som exempelvis Stratsys. Du har också god kännedom om upphandlingsprocesser. Du väcker engagemang och delaktighet hos såväl arbetskamrater som samarbetspartners och har lätt för att samverka samtidigt som du är självgående. Du är noggrann med detaljer men kan också anta ett helikopterperspektiv och har en systemisk förståelse för nämndprocesserna där uppföljning utgör ett viktigt led. Du kan jobba mot deadline och på korta puckar likväl som med långsiktig planering. Du uttrycker dig mycket väl i svenska språket både muntligen och skriftligen och kan redovisa data lättöverskådligt och pedagogiskt. Du är flexibel och öppen för förändringar genom exempelvis organisatoriska justeringar inom sektorn. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 17 juni. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstidens slut.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.