OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedemora – Dalarnas äldsta stad – är en ekokommun i södra Dalarna med 15 300 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.
Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1400 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. God livskvalitet innebär bland annat att Hedemora kommun är en ekokommun med goda boendemiljöer, att vi utvecklar kultur- och naturmiljöer, erbjuder bra förskolor och grundskolor, en gymnasieskola med utbildning av högsta kvalitet, samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker en Kvalitets-och verksamhetssamordnare, individ- och familjeomsorgen.
Individ- och familjeomsorgen satsar för framtiden för att kvalitetssäkra arbetet med de som behöver oss mest; barn, unga, familj och vuxna.
Individ- och familjeomsorgen är under förändring och vi ser över organisationen.
I din roll som kvalitets-och verksamhetssamordnare ansvarar du för processutveckling samt strategisk utveckling av individ-och familjeomsorgens myndighetsutövning och öppenvård.
Rollen är central i arbetet med att utveckla socialtjänsten i stort och du är en del av socialkontorets ledningsgrupp. Du kommer att arbeta mycket nära avdelningschef, enhetschefer och förste socialsekreterare samt engagerade medarbetare. Du har ett nära samarbete med förvaltningens övergripande kvalitetsutvecklare.
Du ansvarar för att planera och leda arbetet med att sammanställa individ- och familjeomsorgens processer och rutiner samt egenkontroll utifrån det krav som ställs enligt SOSFS 2011:9. Du bidrar också i arbetet med enheternas verksamhetsberättelse och verksamhetsplan.
Du rapporterar till förvaltningschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en dokumenterat duktig handläggare med erfarenhet av kommunal verksamhet såsom socialtjänst, IFO.
Du är van att arbeta strategiskt men har också en mycket god förståelse och god kompetens för det operativa arbete som verksamheterna utför.
Vi vill också att du har erfarenhet av kvalitetsutveckling samt kvalitetsuppföljning inom kommunal verksamhet.
Du är van vid att arbeta i en politiskt styrd organisation och är trygg i att presentera och resonera i olika sammanhang.
Du har en examen som till exempel socionom, beteendevetare med socialrätt eller annan relevant utbildning.
För att lyckas i din roll vet vi att du är väl förtrogen med de lagar och förordningar som styr arbetet på individ- och familjeomsorgen.
Du har intresse för kvalitetsutveckling och organisationsutveckling.
Som person är du van att planera och driva ditt eget arbete.
Du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt, och kan växla mellan att se till helheten men också förstå detaljerna.
Du skapar förutsättningar för samarbete och trivs med utveckling och problemlösning.
Du är trygg i att kommunicera i både tal och skrift och har god förmåga att presentera information för olika målgrupper såsom politiker, medarbetare och chefer.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
VÄLKOMMEN med Din ansökan via offentliga jobb.