OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighetsenheten
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Myndighetssenheten är en del av Västerviks kommuns socialtjänst. Vi handlägger både barns behov av skydd och stöd och vuxna personers behov av skydd eller stöd enligt socialtjänstlagen och de tvångslagar som finns gällande barn och vuxna inom socialnämndens ansvarsområde.
På enheten arbetar 36 personer. Enheten är organiserad i fyra grupper, mottagningsgrupp, utredningsgrupp, barn- och ungdomsgrupp och vuxengrupp.
Vi söker nu dig som vill jobba med oss som kvalitets- och verksamhetsutvecklare.
Dina arbetsuppgifter
Som kvalitet- och verksamhetsutvecklare arbetar du systematiskt med förbättringsarbete i vår verksamhet. Du förväntas självständigt leda arbetet med fokus på rättssäkra och effektiva processer. Utöver utvecklingsarbetet kommer du ha ansvarsområden av mer permanent karaktär.
Du kommer bland annat att arbeta med revidering, framtagande och implementering av rutiner, egenkontroller och avvikelsehantering. Du kommer få en aktiv roll i vår verksamhetsutveckling såsom implementering av nya arbetssätt, genomförande av beslutade åtgärdsplaner och egna projekt. Du kommer skriva kvalitetsrapporter och utvärdera på enhetsnivå. Arbetet innebär att omvärldsbevaka och göra uppföljningar med koppling till verksamhetens ledningssystem. Du kommer också arbeta med kompetensförsörjning och introduktionsplanering av nya medarbetare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen och arbeta tätt tillsammans med gruppledare, enhetschef och övriga medarbetare på enheten.
Socialförvaltningen är ISO-certifierade och arbetar ständigt med förbättringsarbete.
Din kompetens
Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning för tjänsten. Då arbetet i hög grad innefattar utvecklingsarbete med rättssäkerhet för klient ses socionomexamen eller likvärdig examen meriterande. Du behöver ha tidigare arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten och förstå verksamhetens ramar och förutsättningar.
Om du har tidigare erfarenhet av arbete med organisations- och kvalitetsutveckling så är detta också meriterande.
Som person har du har du en hög grad av personlig mognad och integritet. Du är analytisk och initiativrik med en ett strukturerat arbetssätt. Du är en person som är målinriktad och driven med god förmåga att arbeta självständigt. En förutsättning för framgångsrikt utvecklingsarbete är att du har lätt för att samarbeta, är tydlig i din kommunikation i kombination med en god pedagogisk förmåga.
Tjänsten kräver också att du har god digital kompetens för att kunna hantera våra digitala system och arbetsredskap.
Övrigt
Provanställning kan komma att bli aktuellt för denna tjänst.
Tjänsten kräver att du har B-körkort för manuell växellåda.
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)
Vi tillämpar löpande intervjuer under ansökningstiden så ansök redan idag!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.