OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och utvecklingsorienterad kvalitets- och verksamhetsutvecklare
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelning Äldre, Avdelning Myndighet och Avdelning Barn, Unga, Vuxna.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Kvalitets-och verksamhetsutvecklare med ansvar för kvalitetsfrågor
Vi söker efter
Vi söker dig som vill utveckla och förbättra verksamheten inom socialförvaltningens myndighetsavdelning i Flens kommun.
Vi söker en kvalitets- och verksamhetsutvecklare med stort intresse och drivkraft för kvalitets- och verksamhetsutveckling, processutveckling och möjligheter till att utveckla digitalisering inom verksamhetsområdet.
Vi söker en drivande medarbetare som involverar, engagerar och samverkar med andra, både internt och externt. Du uppfattas som trygg, autentisk och närvarande med förmåga att bygga framgångsrika nätverk. Du har god förståelse för projekt som arbetsform och vad en projektverksamhet behöver för att lyckas i sitt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att balansera olika intressenters åsikter samt att arbeta med ständiga förbättringar för ökad kvalitet och för att få verksamheten att utvecklas. Du arbetar både operativt och strategiskt och förväntas kunna växla mellan dessa båda perspektiv.
Du kommer att arbeta nära kvalitetsteamet inom avdelningen och tillsammans med kvalitetsutvecklarna på organisationsövergripande nivå.
Om tjänsten
Myndighetsavdelningen är i en spännande utvecklingsfas. Det finns fem enheter inom avdelningen som består av ca 80-tal medarbetare.
I vår omfattande verksamhet är det viktigt att våra gemensamma processer och arbetssätt finns beskrivna på ett sätt som gör det lätt för verksamheten att göra rätt.
I det dagliga arbetet och på avdelningen blir du en del av ett mycket engagerat och kompetent team som ansvarar för att stödja avdelningen och enheter med relevanta arbetssätt.
Uppdraget inkluderar bland annat:
• Som verksamhetsutvecklare/kvalitetsutvecklare arbetar du i samverkan med ledningsgrupp för att initiera, samordna och utveckla arbetet med målstyrning inom avdelningen/förvaltningen.
• Samverkan och gränssnitt mellan myndighet och utförare.
• Skapa och hålla i planen för kommande behov av verksamhetsutveckling.
• Leda det kvalitetsteam som är under utveckling inom avdelningen.
• Planera, genomföra och följa upp utvecklingsuppdrag.
• Bedriva omvärldsbevakning inom området.
• Hantera uppdrag t.ex. utvärderingar och åtgärder kopplade till verksamhetsutveckling.
• Andra uppdrag från ledningsgruppen aktualiseras löpande, t.ex. hantering av revisionsgranskningar, arbetsprocesser och informationsmaterial.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver vara lyhörd, utvecklingsorienterad och analytisk. Du är bra på att reflektera i samverkan med andra, kan arbeta i grupp och har även god förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av processorienterat arbetssätt samt arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.
Vidare är det meriterande om du har:
• Arbetat i rollen som kvalitets- och verksamhetsutvecklare
• Processledarutbildning
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet att leda workshops
• Mycket goda språkkunskaper i svenska för framtagande av processbeskrivningar, rutiner och presentationsmaterial
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Flens utveckling genom att utveckla en hållbar, modern myndighet.
Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetens behov finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.
Tillträde
Startdatum enligt överenskommelse.
Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientavgiften inom sjukvården upp till högkostnadsskydd.
Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Sista ansökningsdag är 2022-11-03. Intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!