Kvalitetsadministratör rekryteras till Sandåsa Timber AB

Kvalitetsadministratör rekryteras till Sandåsa Timber AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Sandåsa Timber AB är ett familjeägt företag med två sågverk, en träförädlingsanläggning samt en pelletsfabrik. Vi är idag 120 anställda och omsätter cirka 650 miljoner kronor om året. Vi är centralt belägna i Mälardalen med mycket goda kommunikationer och täta förbindelser till våra omgivande större städer. Närmsta tågstation är Läggesta, tar 40 minuter från Stockholm och 25 minuter från Eskilstuna. Vi är ett expansivt familjeföretag med stabilitet.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Nu söker vi dig som vill ta ansvar för att upprätthålla all dokumentation i Sandåsas verksamhetssystem. Du kommer att arbeta med samtliga våra 3 anläggningar i Strängnäs, Åkers Styckebruk och Katrineholm. Det som genomsyrar vår organisation är tillväxt, omtanke och ansvar. Du kommer att sätta upp rutiner och följa upp vårt miljö- och arbetsmiljöprogram.
I den här tjänsten innebär det att du kommer vara i kontakt med olika myndigheter och kommuner så att ha en vana i den hanteringen är önskvärt. Du blir en viktig kugge för oss inom våra certifieringsområden, där kommer du att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget. Det är viktigt att du känner dig bekväm i att upprätthålla dokument samt hålla deadlines gentemot de myndigheter som kräver det. För oss som familjeföretag är det viktigt att du bidrar och att vi tillsammans skapar en gemenskap för att utvecklas framåt och skapa trivsel för alla.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med administration, kvalitets- och verksamhetsutveckling. Vi tror att du är ansvarstagande och tycker om att arbeta proaktivt för att hitta lösningar samt arbeta framåt i olika projekt. Det är också viktigt att du är ordningsam och håller kolla på inlämningsdatum till myndigheter och när uppföljning ska ske. I denna roll gäller att kunna vara flexibel och rycka in där det behövs ibland. Vi hjälper varandra hela tiden internt. Grundläggande IT-kunskap och att behärska både svenska och engelska i tal och skrift är en självklarhet för denna roll.
Är du nyfiken och vill veta mer? Sök den lediga tjänsten redan idag! Dina personliga egenskaper är viktiga för oss – då vi ser ett långsiktigt samarbete framför oss där båda ska trivas och skratta med varandra.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Wahlqvist

Peter Bogdanov

Stefan Waldenryd
019-5003021
Aziz Halimi

Lars Rasmussen
021-4403063
Tommy Jakobsson

Mårten Sporrong

Patrik Karlsson
016-4009919
Pernilla Block

Alexander Eklöf

Sammanfattning

Besöksadress

ESKILSGATAN 20
ESKILSTUNA

Postadress

ESKILSGATAN 20
ESKILSTUNA, 63356

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024