Kvalitetsadministratör Västerås

Kvalitetsadministratör Västerås

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund i Västerås söker nu en Quality & Operational Excellence Specialist där du får arbeta i ett team som tillhandahåller elmotorer för hållbara transporter. Kunden utvecklar, tillverkar och säljer elmotorer för tågbranschen.
Företaget har möjlighet att bygga den perfekta lösningen för tåg, oavsett typ, geografiskt läge eller effektområde, då man har en anpassbar och fullständig produktportfölj av motorer och generatorer. Efter varje kunds krav och driftförhållanden skräddarsys varje motor och generator. Traktionsprodukterna erbjuder låga kostnader vid investering, tillförlitlighet och högeffektiv drift med minskat behov av underhåll för lägsta möjliga driftskostnad.
Till Västerås är det enkelt att resa, exempelvis tar du dig med tåg från Stockholms Centralstation och resan tar cirka en timme.

Som en del av företagets kvalitetsavdelningen kommer du arbeta med administrativa uppgifter inom organisationen och i tät samverkan med ett tvärfunktionellt team. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån det steg som projektet befinner sig i. Som en del av teamet och i arbetet bidrar du med kunskaper och färdigheter inom process, kvalitet, Q&OpEx och värdekedja.
• Projektkvalitet: Du kommer säkerställa att kvalitetsprocessen följs inom planen och administrera utveckling och progression
• Leverantörskvalitet: Du kommer att förbereda leverantörsrelaterade kvalitetsdokument och följa upp samt dokumentera arbetet
• Produktionskvalitet: Du kommer förbereda produktionsrelaterade kvalitetsdokumentation och följa upp samt dokumentera arbetet
• Kvalitetshanteringssystem (IMS): Du kommer hantera dokumentation inom systemet och säkerställa att dokumenten hålls uppdaterade. Det görs med hjälp av bl.a. Word, Excel och Visio)
• Hantera dokumentation rörande Rail Business IRIS


Som kvalitetsadministratör är du:
• Öppen inför nya situationer och uppgifter.
• Resultatorienterad och arbetar bra både i team och självständigt.
• Du respekterar, följer och är bekväm att arbeta med deadlines.
• Du har lätt att kommunicera, både i tal och skrift, på svenska och engelska.
• Du har en stor kunskap i MS Office.



Tillträde och ansökan

Uppdragsperiod 17 oktober 2022 – 16 oktober 2023. Urval och intervjuer sker löpande.


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024