OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Praktikertjänst AB Personliga egenskaper Du: . Väcker förtroende hos vårdens professionella och kan kommunicera med dem. . Är en doer som både kan samarbeta och arbeta självständigt. . Kan arbeta parallellt med många olika frågor. . Är affärsmässig och kan sätta in kvalitetsfrågorna i ett större sammanhang. . Är målrelaterad och levererar enligt överenskommelse. . Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. . Har förståelse för chefers och medarbetares situation. . Kan motivera chefer och medarbetare till att engagera sig i kvalitetsarbete. . Har förmåga till strategiskt tänkande och diplomatiskt agerande. Du kommer att leda kvalitetsarbetet inom affärsområdet Hälso- och sjukvård och rapportera till chefen för affärsutveckling. Du samarbetar med affärsområdets ledning och koncernens kvalitets- och utvecklingschef. Du kommer att ha ett utmanande och krävande arbete som du utför självständigt och i samarbete med andra medarbetare: . Bevaka krav som ställs i omvärlden och utvecklingen inom kvalitetsområdet. . Ta fram och förmedla information internt. . Ta fram förslag till mål och handlingsplaner. . Utveckla och genomföra utbildningar. . Vidareutveckla och underhålla ledningssystem och rutiner. . Följa upp verksamheternas tillämpning av ledningssystemet. . Medverka i utvecklingen av resultatmått/indikatorer och resultatrapporter. . Sammanställa kvalitetsbokslut. . Stödja processorienterat arbetssätt och förbättringsarbeten. . Stödja säkerhetsarbete såsom avvikelsehantering, risk- och händelseanalyser. . Handlägga och sammanställa patientenkäter. . Stödja regionerna vid anbudsskrivning och auktorisationer. Du har: Sjukvårdsutbildning och god klinisk erfarenhet. Gedigen erfarenhet av att ha arbetat med liknande frågor tidigare.