OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Skaraborg söker just nu en Kvalitetsansvarig.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Om jobbet
Som Kvalitetsansvarig arbetar du som en stöttande och samordnande funktion vid uppföljning av bolagets processer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Sammankallande och beredande till bolagets beslutande organ för försäkring där b.la. premiesättning, återförsäkring och styrdokument bereds
Att följa upp och stötta bolaget i arbetet med att upprätta styrdokument såsom policy, riktlinjer, arbetsinstruktioner och processbeskrivningar.
Årligen och efter behov uppdatera styrande dokument
Hjälpa till att åtgärda de brister som eventuellt framkommer vid granskningar av t ex internrevision, compliance
Granska och upprätta avtal
GDPR-koordinator
Samordningsansvar gällande vår produktgodkännandeprocess
Tjänsten är på heltid med start efter överenskommelse. Tänkt placering är på vårt kontor i Skövde.
Vem är du?
Vi ser att du har alternativt relevant högskoleutbildning, samt gärna någon utbildning inom avtalsrätt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med granskning eller uppföljning av organisationer samt om du har vana av arbete i projekt.
Som person är du driven, leveransinriktad, strukturerad och kan arbeta självständigt. Då du kommer arbeta nära verksamheten är det viktigt att du är prestigelös, kommunikativ och kan anpassa ditt förhållningssätt beroende på vem du pratar med. Du är flexibel och har en positiv inställning samt gillar att arbeta strukturerat.
En unik arbetsgivare!
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.