OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!
Clarion Hotel® is part of Strawberry.
Kvalitetsansvarig till Clarion Hotel Örebro
Clarion Hotel Örebro ligger centralt i staden med sin charmiga omgivning. Hotellet med sina 136 hotellrum är strategiskt placerat i Örebro, vilket ger gästerna tillgång till stadens sevärdheter och aktiviteter. Hotellets officiella kategori är fyra stjärnor och är en fullserviceanläggning med restaurang, bar, konferenslokaler, egen parkering och wellnessavdelning. Genom åren har både etablerade och up-and-coming artister uppträtt på vår scen då musik och evenemang är en viktig del av hotellets DNA. Även flertalet av våra rum går i musikens tecken med inspiration från bland annat Aretha Franklin och Queen.
Vi är på jakt efter en engagerad, genuin och proffesionell kvalitetsansvarig.
Som kvalitetsansvarig kommer du att ingå i hotellets ledningsgrupp och rapportera direkt till hotelldirektören. Du har formellt ansvar för hotellets avdelningar inom rumsstädning, allmänstädning, kvalitet och underhåll. Detta ställer krav på ett helhjärtat engagemang och gedigen erfarenhet från att leda team inom lokalvård och underhåll i hotellbranschen. Vi ser att du är en god ledare med förmågan att få ditt team att växa, och du har ett öga för kvalitet, detaljer och gästupplevelser.
Du har en förmåga att lösa problem på ett smidigt sätt och ser vad som behöver prioriteras i verksamheten. Dina kunskaper inom inköpsekonomi samt datorvana och erfarenhet av de olika system som finns i verksamheten är goda.
Vi ser att du redan idag är en ledare inom en liknande verksamhet och kan redovisa goda resultat, både när det gäller personal- och gästnöjdhet. Du är en bra kommunikatör som kan uttrycka dig felfritt på svenska och har goda kunskaper i engelska.
I tjänsten ingår:
• Personalansvar för ovanstående avdelningar, vilket innebär rekrytering, utbildning i koncept och service, samt att rätt verktyg finns för att nå uppsatta mål.
• Resultatansvar för de egna avdelningarna, samt kontroll av att bemanning sker i enlighet med arbetsbelastning och intäkter.
• Fungera som en koordinerande länk mellan den egna avdelningen och hotellets övriga avdelningar.
• Delaktighet i upprättande av budget, inköp och lagerhållning.
• Ansvar för att en service- och kompetensnivå upprätthålls på de egna avdelningarna.
• Kontrollera och följa upp gäst- och personalnöjdhet.
• Hålla regelbundna driftsmöten med medarbetarna.
• Att vara en förebild för avdelningens medarbetare och få andra att känna sig sedda.
• Övergripande ansvar för att verksamheten lokalvård och underhåll bedrivs på ett säkert sätt.
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker lönade så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information, vänligen kontakta Patrik Hanberger på telefon: 0709-886470.