Kvalitetsansvarig för PPAP-ärenden till kund i Huskvarna

Kvalitetsansvarig för PPAP-ärenden till kund i Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Har du tidigare arbetat med kvalitetsarbete och vill få möjligheten att arbeta i en internationell koncern? Då har vi tjänsten för dig! Till kund i Huskvarna söker vi nu en person som kommer att arbeta med kvalitetsfrågor gällande hantering av PPAP-ärenden för ett uppdrag som initialt sträcker sig på ett år, med goda chanser till förlängning. Uppdraget är på konsultbasis med önskad start i början av november. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kvalitetsansvarig gällande PPAP-ärenden kommer du ansvara för både intag av nya detaljer och till produktion samt ändring av de redan befintliga detaljerna. Vidare kommer du säkerställa verifiering av leverantörers processer och ändringar ute hos leverantörer. Du kommer att arbeta mycket med ritläsning, detalj- och dokumentgranskning. I rollen ingår även en hel del kontakt internt hos kunden där samarbete sker med övriga avdelningar som SQA, R&D och Lab. Arbetet kommer också ske mot externa leverantörer mot tillverkande enheter till slutprodukter. Du kommer ingå i ett härligt team om 6 personer bestående av tekniker, ingenjörer och administratörer.

Vem är du?
För att passa i rollen ser vi att du har relevant eftergymnasial utbildning och ett par års erfarenhet av kvalitetsarbete och ritläsning. Som person ser vi att du har ett noggrant tillvägagångsätt men samtidigt har förmågan att se saker ur ett helikopterperspektiv där du snabbt kan skifta fokus och prioritera. Då du kommer ha många kontakter så väl internt som externt ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att skapa långsiktiga relationer. Vidare krävs det att du är självgående och kan fatta egna beslut. Då du kommer jobba i en internationell koncern krävs det att du talar och skriver obehindrat på så väl svenska som engelska.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024