Kvalitetsansvarig med engagemang och nytänk!

Arbetsbeskrivning

OmsorgsCompagniet har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i bl.a. Stockholm och Jönköping. Ägarna som startade upp OC finns fortfarande aktiva inom företaget på ledande positioner. Dina arbetsuppgifter Som kvalitetsansvarig kommer du bland annat att ansvara för övergripande kvalitetsutvecklingsfrågor i samarbete med enhetschefer, arbetsledare, ekonomichef och OC s ledning. Du driver och utvecklar kvalitetsarbetet inom alla våra enheter. De enheter vi har i dagsläget är hemtjänst, ledsagning/avlösning, boendestäd och personlig assistans. Vår målsättning är att inom fem år certifiera oss i ISO. Din roll kommer att vara högst betydande inom detta arbete att ISO-certifiera företaget. I arbetsuppgifterna ingår till exempel att: * utveckla och upprätthålla ledningssystem för kvalitet * arbeta med intern kvalitetsutveckling och kvalitetssäkring * driva och samordna OC s kvalitetsutvecklingsfrågor gentemot de olika resultatenheterna * ansvara för årliga kundundersökningar * ansvara för uppgiftsinsamlingar * föredra ärenden för OC s ledning * I arbetet ingår även att på plats undersöka, instruera och följa upp enheternas kvalitetsarbete, i huvudsak i Stockholmsområdet, men även i andra städer där OC finns, i nuläget Västerås och Jönköping. Tjänsten ställer höga krav på samarbete med andra och innebär mycket kontakter såväl internt som externt. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse av att driva och samordna utvecklings- och kvalitetssäkringsfrågor. Du arbetar strategiskt och är drivande, men är också duktig på att lyssna och samarbeta. Du har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av att arbeta inom omsorg, stöd och service. Du har erfarenheter av att bygga upp ledningssystem för kvalitet. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsutveckling och utredningsarbete. Du är van att självständigt planera ett långsiktigt arbete, har god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt de krav som Socialstyrelsens författningssamling föreskriver avseende ledningssystem för kvalitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning eller liknande arbete och av att arbeta i privata näringslivet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med upphandling i någon form. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Fördel om du har körkort.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Malin D Novakovic
086495900
Regionchef Birgitta Ekegren
08-6495900 0708_473925
Regionchef Birgitta Ekegren
08-6495900 0708-473925
VD Malin D Novakovic
086495900
Samordnare Mats Burman
086495900
samordnare Linnea abrahamsson
086495900
samordnare Tina Casperson
086495900
Regionchef Birgitta Ekegren
0708473925
Regionchef Birgitta Ekegren
086495900
Bitr Verksamhetschef Camilla Williamsson
086495900

Sammanfattning

Besöksadress

Edövägen 2
Saltsjö-Boo

Postadress

Edövägen 2
Saltsjö-Boo, 13230

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

Director Regulatory Affairs

Director Regulatory Affairs

12 november 2024

12 november 2024