OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som passionerat och dedikerat vill arbeta med produktkvalitet. Vi ser att du har flera års erfarenhet, därför vill vi kalla dig specialist. Industriell radiostyrning och digitala tjänster är vad vi arbetar och bidrar med till våra kunders framgångar.
Om företaget
Vi älskar att ha kul på jobbet och tror att det är en viktig nyckel i vårt dagliga arbete för att gemensamt nå våra mål. 😊 Närhet och tillgänglighet till varandra är något vi eftersträvar, oavsett vart vi är placerade. Åkerströms ingår i Allgongruppen som har fler anläggningar både nationellt och internationellt, vilket innebär att vi även samarbetar och utbyter erfarenheter med andra kollegor.
Om tjänsten
Som Kvalitetsansvarig hos oss får du arbeta både strategiskt och operativt. Du kommer spela en viktig roll inom säkerställande och förbättringsarbete av produktkvalitet och kundnöjdhet.
Då vi arbetar med Lean innebär det arbetsuppgifter som ständigt förbättrar våra processer samt säkerställande att interna samt externa krav och förordningar alltid följs. Tillsammans med teamet arbetas intensivt och noggrant med att förebygga och eliminera kvalitetsproblem. Du utför kontroller och analyserar orsaker till problem. Du leder utredningar, planering samt införande av korrigerande och förebyggande åtgärder.
Du utfärdar arbets- och kontrollinstruktioner tillsammans med avdelningsansvarig i våra processer samt informerar och instruerar i kvalitetsfrågor. Du kommer vara delaktig i olika projekt, där du bistår med kompetens kring regelverk, utformning av riskanalyser och upprättande av valideringsplaner. Du utför produktrevisioner enligt gällande rutiner och kommunicerar utfall. I denna roll kommer du även att tillsammans med vår inköpsavdelning hantera interna och externa leverantörsavvikelser.
Som kvalitetsansvarig innehar du även ett kemikalieansvar. Detta innebär att kemikalielistan hålls uppdaterad och ett säkerställande att vi följer gällande lagar och regelverk.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Produktionssupport av defekta delar, analys och problemlösning.
- Ansvara för området ankomstkontroll.
- Driva reklamationsärenden mot leverantörer och transportbolag.
- Jobba med kvalitetsrelaterade processförbättringar.
- Kvalitetskontroller och produktester.
- Medverkan vid revisioner.
- Hantera kundrelationer och relaterade kvalitetsärenden.
- Delta i kvalitets- och förbättringsprojekt, både internt och externt.
- Utveckla och implementera processrelaterade arbetsrutiner och kontrollmetoder.
- Utbildning av anställda i kvalitetskontrollmetoder och produktkvalitet.
- Intern hantering och kontroll av kemiska ämnen.
Vi tror att du har:
- Erfarenhet av att arbeta med kvalitetssystem och -verktyg, såsom ISO 9001, Lean Manufacturing, Six Sigma eller liknande.
- Goda kunskaper inom kvalitetsmetoder och verktyg, såsom FMEA, 8D, statistiska analyser och kvalitetskontroll.
- Erfarenhet av att genomföra interna och externa revisioner samt hantera kundreklamationer och uppföljningar.
- Stort tekniskt intresse samt god analytisk förmåga.
- B-körkort
- Goda kunskaper i Officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kan du även kommunicera på tyska är det ett plus.
Ansökan
Ansök nu genom att besvara våra urvalsfrågor. Vi genomför en löpande urvalsprocess, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök senast den 9 oktober för att inte missa chansen!
Vid eventuella frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Hans Persson, vår Operativa chef, via e-post: hans.persson@akerstroms.se. (mailto)För frågor angående Unionen, vänligen kontakta Patrick Björk på: patrick.bjork@akerstroms.se.
För att skydda dina personuppgifter tar vi inte emot ansökningar via e-post. I stället kan du enkelt och smidigt ansöka nedan.
Så, skicka in din ansökan och ta steget mot en spännande framtid med oss! 😁
Vi hörs!
OBS! För säljare, rekryteringssajter, bemanning och rekryteringsföretag. Ni behöver inte höra av er 🤗 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Mer om oss som företag och vad vi tror vi söker i din personlighet
Allgongruppen
Allgon är ett svenskt teknikbolag grundat 1990 - en ledande och global leverantör av industriell radiostyrning, genom våra företag Åkerströms och Tele Radio. År 2022 genererar vi en omsättning på 550 miljoner SEK och har ca 400 anställda globalt.
Åkerströms, har en imponerande historia som sträcker sig tillbaka till 1918. Med banbrytande innovationer inom industriell radiostyrning har vi bidragit till säkra och effektiva lösningar för tillverkningsindustrin sedan 1950-talet.
På Allgon, Åkerströms och Tele Radio prioriterar vi hållbarhet på alla nivåer - ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Vi strävar efter att attrahera passionerade individer som delar våra värderingar och vill vara en del av vår resa mot en hållbar framtid genom det vi producerar och genererar för våra kunder världen över.
Vi bygger vårt företag på innovation, närhet och hållbarhet.
Om du känner igen dig i det vi söker och delar våra värderingar, då kommer du säkert att trivas hos oss inom Allgongruppen.😊