OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten eller annan vårdverksamhet. Det är även önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal inom hemtjänst. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper framförallt din förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Som kvalitativ Samordnare har du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten genomgår. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.
I din roll som kvalitativ samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen.
Vidare arbetar du nära verksamhetsansvarig med vilken du har regelbunden kontakt med för avstämning av uppföljningar och kvalitetsmål. Då vi är ett litet vårdföretag kommer tjänsten även att innefatta schemalagt arbete ute i hemtjänsten viss del av tiden
I tjänsten ingår även en jourhelg i månaden .
Dina arbetsuppgifter kommer att vara,
-upprätta genomförandeplaner i samråd med kunder samt kontaktpersonen
- säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen
- göra hembesök och regelbundna vårdbesök hos våra nya kunder samt vid förändringar
- handleda personal
- ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare
- samarbeta med Planeringssamordnare för schemaläggning, semesterplanering, ledigheter osv.
- vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och verksamhetschef
- vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter
- i övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar
Kvalifikationer
Du ska ha utbildning som är minst gymnasienivå/undersköterska och gärna erfarenhet av samordning alternativt annat administrativt arbete.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst tidigare. Erfarenhet av datasystem som magna cura, TES, Carefox är meriterande.
Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och kunder.
Anställning
Provanställning i 6 månader som sedan ämnar att utmynna i en heltids tillsvidareanställning om alla är nöjda. Tillträde from 2020-11-01 eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Bifoga CV och personligt brev.
Kontakt:
Sara Magnusson, Versamhetschef tfn: 0705-477 977;
Lön
Fast månadslön.
.