OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål.
Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi tre äldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet.
Vi är väldigt glada över de fina resultaten vi fått i både Socialstyrelsen nöjd kund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 400 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Är du redo att ta ett nytt steg i ditt arbetsliv? Då har du nu möjlighet att bli en del av vårt härliga vårdteam på Blomsterfonden.
Kvalitetsansvarig på Blomsterfonden har det övergripande ansvaret för att kvalitet och säkerhet upprätthålls inom vård- och omsorgsverksamheten. I ansvarsområdet ingår att ansvara för uppföljningar och analyser på strategisk- och verksamhetsnivå och lämna förslag på åtgärder som ytterligare kan förbättra verksamheten.
Praktiskt innebär detta att genomföra klagomålshantering, utredningsuppdrag, utarbeta och följa upp rutiner och dokumentation, vidareutveckla kvalitetsledningssystemet, utreda inkomna Lex Sarah rapporter samt säkerställa en god avvikelsehantering. I dina arbetsuppgifter ingår även att planera och genomföra arbete med upphandlingar och avtalsuppföljningar.
Du är medlem i ledningsgruppen för vård- och omsorg och rapporterar till vård- och omsorgschefen.
Du kommer att ha ditt kontor på Blomsterfondens huvudkontor vid Skanstull men kommer tillbringa din mesta tid på våra äldreboenden och hemtjänst i norra och södra Stockholm.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Arbetet är självständigt och kräver förmåga att utreda och utveckla kvaliteten inom ditt ansvarsområde. Du har lätt för att samarbeta med andra och förmåga att i uppföljningsarbetet skapa engagemang och stimulera utförarna i det gemensamma förbättringsarbetet.
Du har lämplig högskoleutbildning exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast och erfarenhet av liknande arbete.
Du har kunskap om och erfarenhet av SoL och hälso- och sjukvårdslagen.
Du har erfarenheter från upphandling.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har körkort.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Ulla Natéus
08-555 94 650
Verksamhetschef Elisabet Wrahme
08-555 94 750
Chef vård och omsorg Christel Haglund
08-555 94 800
Administrativ samordnare Ingeborg Lundgren
08-555 94 661
Verksamhetschef Monica Hessle
08- 555 94 650
Gruppchef/sjuksköterska Monica Lewin
08-555 94 665
Gruppchef/Sjuksköterska Jenny Kalpakas
08-555 94 679