Kvalitetsansvarig till eHälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu en kvalitetsansvarig till avdelningen Verksamhetsstöd.

Avdelningen Verksamhetsstöd består av tre enheter och ansvarar för myndighetens verksamhetsstyrning, planering och uppföljning, informationshantering, arkiv och registratur, facility management, upphandling samt juridik. Kvalitetsansvarig arbetar i en egen funktion och rapporterar direkt till avdelningschefen.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för eHälsomyndigetens verksamhetsledningssystem samt leda och utveckla arbetet med kvalitet och intern styrning och kontroll.
• Säkerställa att nödvändiga processer för verksamhetsledningssystemet etableras, implementeras och upprätthålls.
• Rapportera till ledningen om verksamhetsledningssystemets prestanda och behovet av förbättringar samt verka för ständiga förbättringar i enlighet med organisationens mål.
• Säkerställa att verksamhetsledningssystemets processer uppfyller krav och regelverk som styr myndighetens verksamhet, däribland Förordningen om intern styrning och kontroll, regelverk om medicinska informationssystem samt informationssäkerhet.
• Utvärdera och analysera myndighetens interna styrning och kontroll och årligen ta fram underlag för styrelsens intygande om god intern styrning och kontroll.

 

Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig
• Erfarenhet av arbete med utveckla och upprätthålla verksamhetsledningssystem samt hur man kan integrera kvalitetsledning med andra ledningssystem.
• Kunskap och erfarenhet av intern styrning och kontroll
• God relationsskapande förmåga, är initiativtagande, tydlig och självgående
• God förmåga att leda samt har ett positivt och inspirerande förhållningssätt

 

Meriterande är:

• Utbildning inom områdena kvalitetsledning och/eller intern styrning och kontroll
• Erfarenhet av arbete med intern styrning och kontroll inom staten.
• Erfarenhet av e-hälsoområdet
• Kunskap och erfarenhet av kvalitetsarbete inom det medicintekniska området med fokus på medicinska informationssystem samt relaterade regelverk
• Kunskap om utveckling av IT-produkter

 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Information om tjänsten
Anställningen är placerad i Kalmar och är en tillsvidare anställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Katarina Gustafsson, avdelningschef för Verksamhetsstöd, tel 010-458 63 91, HR-specialist Anna Maria Hedman, tel 010-458 63 83; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 2 januari  2017.

 

Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

eHälsomyndigheten har av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024