Kvalitetsansvarig till Finnlines

Kvalitetsansvarig till Finnlines

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Vi söker nu en kvalitetsansvarig till vår verksamhet i Malmö. Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader med god chans till förlängning. Som kvalitetsansvarig arbetar du med att underhålla och koordinera kvalitetsärenden och interna processer som kan härledas till Finnlines operativa verksamhet och den direkta kärnaffären. Du får en roll där du ansvarar för att förvalta men också utveckla de rutiner som finns idag, särskilt i nära samarbete med kundtjänstavdelningen där du blir en administrativ stödfunktion till avdelningen. Detta kan exempelvis avse framtagande av kundstatistik, kundfeedback, arbetsrutiner och policys för avdelningen. Detta är därmed en roll för dig som är van vid att arbeta i olika system och som är strukturerad och trivs med att arbeta med både statistik, analyser och administration.
Arbetsuppgifter:
I dina ansvarsområden ingår exempelvis:
Lokalt kvalitetsansvarig gällande underhållning och koordinering av kvalitetsprocesser
Strukturera och aktivt förbättra policys, arbetsrutiner och processer samt kommunicera ut till organisationen via nya uppdateringar
Assisterande funktion internt gentemot ledningen för framtagning av underlag, statistik och rapporetr. Även ansvarig för att koordinera ledningsgruppsmöten
Säkerställa att organisationen följer GDPR enligt rådande regelverk
Fungera som en daglig servicefunktion inom organisationen i frågor gällande system och rutiner
Vara kontaktperson mot huvudkontoret i Helsingfors avseende IT-utrustning och beställning av dessa till kontoret
Övriga administrativa arbetsuppgifter



Vi söker dig som
Har erfarenhet av liknande roller där arbete med system, processer, rutinbeskrivningar och administration stått i fokus
Är van användare av Excel då majoriteten av rapporterna sammanställs i detta program
Är van vid att arbeta i olika affärssystem
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken kommer att användas i tjänsten



Kanske har du exempelvis arbetat på en kundtjänstavdelning tidigare där du fått skapa rutinbeskrivningar och processer och trivs därför med att arbeta med både siffor, statistik och text. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du har förmågan att se helheten för att se eventuella förbättringsområden. Vi letar helt enkelt efter dig som är van vid att arbeta i system och Excel men som samtidigt tycker den administrativa och koordinerande biten är rolig.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Dominique Witterlund
040176808 0736506033

Sammanfattning

  • Arbetsplats: REDERI AKTIEBOLAGET NORDÖ-LINK MALMÖ
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

LAPPÖGATAN 3B
MALMÖ

Postadress

BOX 106
MALMÖ, 20121

Liknande jobb


12 december 2024

12 december 2024

8 december 2024

5 december 2024