OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kvalitetsarbete inom vård och omsorg och vill vara med och bidra till att vi blir Solnas bästa utförare? Då kanske du är Humanioras nya kvalitetsansvarig!
Om oss
Humaniora vård och omsorg är den kommunala utföraren av äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning.
Vårt uppdrag är att ge stöd och omvårdnad av god kvalitet utifrån beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) från handläggare på avdelningen för myndighetsutövning.
Humaniora vård och omsorgs verksamheter består av:
- Skoga vård- och omsorgsboende
- Humaniora hemtjänst, trygghetslarm och nattpatrull.
- Tre gruppbostäder och tre servicebostäder för personer med funktionsnedsättning.
- Stadens HSL-team som ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser, rehabilitering och habilitering som sker i gruppbostad/servicebostad samt på daglig verksamhet (LSS)
- Personlig assistans, kontaktperson, ledsagar- och avlösarservice.
- Förebyggande verksamhet vilket innefattar stadens seniorträffar med hälsofrämjande och sociala aktiviteter.
- Anhörig- och demensteamet som ger stöd till anhöriga samt utbildar och handleder personal på vård- och omsorgsboenden, hemtjänst och LSS-verksamheter.
Vad innebär arbetet?
I rollen som kvalitetsansvarig har du ett samordnande ansvar för det övergripande systematiska kvalitetsarbetet inom Humaniora vård och omsorg. Du kommer att vara direkt underställd avdelningschefen och ingå i ledningsgruppen. Tillsammans med avdelningschefen och verksamhetscheferna kommer du att arbeta för att utveckla, säkra och följa upp kvalitet och patientsäkerhet i verksamheterna. I rollen ingår det även att samordna projekt samt utbildning. Tjänsten syftar till att bygga upp ett bra och tydligt kvalitetsledningssystem. Den här rollen är oerhört viktig för att vi ska kunna nå vårt mål - att vara den bästa utföraren!
Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning som socionom eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har gedigen erfarenhet av arbete inom äldre- och/eller funktionshinderområdet. Du ska också ha erfarenhet av att leda utvecklingsarbete samt goda kunskaper om socialtjänstens verksamhet och de lagar och föreskrifter som styr verksamheter inom området.
Som person är du analytisk, strategisk och ha goda relationsskapande förmågor. Du bör vara van att arbeta självständigt och i grupp samt ha förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Din kommunikation bör vara tydlig och anpassad för olika målgrupper. Har du erfarenhet av att hålla i utbildningar och tala i större grupper är det ett plus.
För att trivas i den här rollen behöver du drivas av att arbeta mot mål och resultat där kvaliteten är i fokus. Du ska vara expert inom ditt område och vara en kunskapsresurs för andra kollegor.
Utöver ovanstående ser vi gärna att du har:
- Chefserfarenhet inom verksamhetsområdet
- Erfarenhet av att arbeta i olika dokumentationssystem
- Vana av att arbeta i digitala kvalitetssystem, gärna Stratsys
- Goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en möjlighet att få arbeta hos Solna stads kommunala utförare inom vård och omsorg. Det är en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter speciellt i en tjänst som denna. Då det är en ny roll hos oss så kommer det finnas mycket utrymme att forma och påverka.
Vi sitter centralt i Solna med goda kommunikationsvägar. Om man trots det vill arbeta hemifrån så finns möjlighet till distansarbete i den mån verksamheten tillåter.
Mer information och ansökan
Tjänsten utgår från stadshuset i Solna Centrum och är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att läsa din ansökan, dock senast den 28/5.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Maria Kittel på telefon 08-746 31 04 eller mejl maria.kittel@solna.se.
Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.