Kvalitetsansvarig till SSG Standard Solutions Group

Kvalitetsansvarig till SSG Standard Solutions Group

Arbetsbeskrivning

Om SSG Standard Solutions Group

Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.

Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.

SSG - Setting new standards.

SSG är inne i en mycket spännande fas och söker dig som vill vara med att bidra till våra ambitiösa expansions- och tillväxtresa. Till en roll söker vi en kvalitetsansvarig som vill ta ansvar för att utveckla våra ledningssystem och våra ISO-certifieringar. Vi erbjuder ett roligt och utvecklade uppdrag i en organisation i förändring.

Arbetsbeskrivning

SSG står under ständig utveckling och vi behöver nu stärka upp med en kvalitetsansvarig med starkt fokus på utveckling och hållbarhet. I denna nyckelroll kommer du att forma, sätta ramar och lägga grunden för företagets arbete inom informationssäkerhet, miljö, kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet. Genom att samordna och systematisera dessa områden kommer du att säkerställa att vår verksamhet är rustad för att möta framtidens krav. Som ansvarig för ledningssystemet kommer du att leda arbetet med fokus på att förbättra och effektivisera våra processer. Du säkerställer att dessa överensstämmer med gällande standarder, regelverk och föreskrifter, och att de bidrar till att stödja företagets övergripande mål och strategier.

En viktig del av rollen är att utbilda och stödja personalen i att implementera och följa företagets policys, riktlinjer och rutiner och säkerställa att branschstandarder och lagkrav efterlevs. Du arrangerar workshops och arbetsmöten och tar fram dokumentation, visualiserar förslag samt skapar presentationsmaterial för att informera, engagera och implementera inom relevanta målgrupper. Vidare ingår ansvar för ledning och samordning av myndighetskontakter samt interna och externa revisioner.

Du ingår i staben med placering på vårt kontor i Sundsvall. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område och goda kunskaper inom gällande lagstiftning och standarder. Du är en erfaren verksamhetsutvecklare med särskilt fokus på företagets ledningssystem och har vana att tolka och tillämpa lagar, regler och standarder som rör vårt verksamhetsområde.

Du har erfarenhet av riskhantering, regelefterlevnad samt processförbättring och optimering. Vi ser gärna att du har arbetat några år med verksamhetsutveckling och ledningssystem, särskilt med ISO-standarder som 9001, 14001 och 45001. Erfarenhet av processkartläggning och en praktisk förmåga att stötta och utveckla verksamheten med tillhörande systemstöd för ledningssystem är meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande och kan navigera obehindrat i både internationella och nationella sammanhang.

Vi söker dig som är en strukturerad och driven person med en prestigelös och flexibel inställning som gör att du snabbt kan ta tag i det som behövs. Du trivs med nya utmaningar och har förmågan att bygga upp strukturer och processer från grunden. Med starkt självledarskap och handlingskraft har du en naturlig drivkraft i ditt arbete. Genom ditt kommunikativa sätt inspirerar du till dialog och delaktighet, med en innovativ och framåtblickande inställning som driver utveckling framåt.

Vad kan vi erbjuda dig

SSG är i en stark tillväxtfas och du blir en viktig del av SSG:s utveckling och framtid. Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av både utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar- och medarbetarutveckling och att utveckla vår kultur. Vi arbetar i agila tvärfunktionella team och har korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka utvecklingen inom respektive ansvarsområde. Vi har stort fokus på vår egna arbetsmiljö och en hållbar prestationskultur, vilket skapar trivsel och gemenskap. Vi erbjuder friskvårdstid och friskvårdspeng, vinstdelning, sommar- och vintertid, arbetstidsförkortning samt privat vårdförsäkring.

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 8 december.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en framåtblickande organisation med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet, ser vi fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SSG Standard Solutions Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2024
  • Ansök senast: 9 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024