Kvalitetschef

Arbetsbeskrivning

Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 3.900 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.

Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!


Vi söker en Kvalitetschef som trivs i ett företag i utvecklingsfas. Vi jobbar i en dynamisk miljö och som Kvalitetschef ansvarar du för att se till att vi har ett fungerande verksamhetsledningssystem som är förankrat i hela organisationen. 

Information om tjänsten

Kvalitetschefen är en nyckelperson för målsättningarna att skapa effektiva processer och nå den högsta kundnöjdheten i branschen. Kvalitetschefen ansvarar för Arriva Sveriges verksamhetsledningssystem (VLS) för Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö och Säkerhet. I ansvaret ingår att upprätthålla utveckling och förvaltning av  verksamhetens processer samt säkerställa att VLS uppfyller kraven från certifieringsorgan, trafikhuvudmän och andra intressenter.

Kvalitetschefen ingår i avdelningen ”Utveckling och Hållbarhet” och har personalansvar (f.n. 1 medarbetare). I tjänsten ingår att leda och koordinera chefer och medarbetare i hela verksamheten med VLS som verktyg. Kvalitetschefen leder ett nätverk av processledare från alla delar av verksamheten och samverkar med specialistfunktioner för Miljö, Arbetsmiljö och Säkerhet. Kvalitetschefen rapporterar till Utvecklings- och Hållbarhetsdirektören som ingår i Arriva Sveriges ledningsgrupp. Under 2017 och 2018 genomför Arriva ett VLS-projekt där vi skapar nya processer och rutiner i en nybyggd Sharepoint-lösning. Ny certifiering enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015 beräknas vara klar i februari 2018.

Är du den vi söker?

Vi söker en naturlig ledare som drivs av att utveckla och förbättra vår verksamhet. Du bör ha en talang för att bygga upp strukturer och ramar, inom vilka andra människor kan leverera och trivas. Önskade kvalifikationer:


• Relevant högskoleutbildning, gärna civilingenjör eller civilekonom
• Utbildning inom ISO 9001 och gärna ISO 14001
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av att kartlägga och utveckla processer
• Relevant ledarerfarenhet
• Erfarenhet som revisor (intern eller extern)
• Förändringsledning
• Relevant branscherfarenhet, t.ex. service, transport, logistik eller tillverkande industri

Vad får du hos oss? Hos oss får du goda möjligheter till att göra skillnad och påverka både i stort och smått genom ditt arbete. Vi jobbar i en spännande bransch och eftersom vi är i en utvecklingsfas finns det goda möjligheter att utvecklas med företaget. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler på huvudkontoret i Liljeholmen där vi totalt är ca 70 personer.

Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringssystemet. Rekryteringen och intervjuerna sker löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot att få din ansökan inom kort!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 november 2017

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024