Kvalitetschef till Arriva

Arbetsbeskrivning

Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Varje år hjälper vi ca 170 miljoner passagerare att nå sina resmål. Vi sätter våra kunder i centrum genom punktlighet, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

Nu söker vi en Kvalitetschef som vill ta en nyckelroll i den nyinrättade avdelningen ”Utveckling och Hållbarhet”, och arbeta för att höja Arriva Sveriges förmåga inom verksamhetsutveckling. Vi erbjuder en inspirerande och kreativ arbetsmiljö, för den som gillar förändring och som vill utvecklas och ha roligt på jobbet!

Dina arbetsuppgifter
Kvalitetschefen är en nyckelperson för målsättningarna att skapa effektiva processer och nå den högsta kundnöjdheten i branschen. Kvalitetschefen ansvarar för Arriva Sveriges verksamhetsledningssystem (VLS) för Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö och Säkerhet. I ansvaret ingår att upprätthålla utveckling och förvaltning av verksamhetens processer, samt säkerställa att VLS uppfyller kraven från certifieringsorgan, trafikhuvudmän och andra intressenter. Syftet med arbetet är att åstadkomma en bättre resa för våra kunder.

I tjänsten ingår att leda och koordinera chefer och medarbetare i hela verksamheten. Som stöd för detta samverkar Kvalitetschefen med specialistfunktioner för Miljö, Arbetsmiljö och Säkerhet. Kvalitetschefen har personalansvar och rapporterar till Utvecklings- och Hållbarhetsdirektören som ingår i Arriva Sveriges ledningsgrupp.

Under 2017 och 2018 kommer Kvalitetschefen att ansvara för uppbyggnad och implementering av Arrivas nya VLS med målet att uppnå certifiering enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015.

Din bakgrund
Vi söker en naturlig ledare som drivs av att utveckla och förbättra vår verksamhet. Du bör ha en talang för att bygga upp strukturer och ramar, inom vilka andra människor kan leverera och trivas.

Vi ser att du har relevant högskoleutbildning (t ex som civilingenjör eller civilekonom) samt erfarenhet av att kartlägga och utveckla processer. Troligtvis har du erfarenhet av projektledning och förändringsledning samt relevant ledarerfarenhet. Möjligen har du arbetat som revisor internt eller externt och har utbildning inom ISO 9001 och gärna ISO 14001. Förhoppningsvis har du relevant  branscherfarenhet, t.ex. transport, logistik eller tillverkande industri.

Ansökan
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2016-11-30. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Flink, på telefon: 0707701221.


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön efter överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


12 november 2024

25 oktober 2024

Teknikinformatör!

Teknikinformatör!

24 oktober 2024