Kvalitetschef till Frösunda och Aberia

Kvalitetschef till Frösunda och Aberia

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och engagerad ledare som verkar inom omsorgssektorn och brinner för kvalitetsfrågor? Om du trivs i ett sammanhang där du får stora möjligheter att påverka och bidra till verksamhetsutveckling, läs då vidare! Till NHC Groups division Individ och Familj, där Frösunda Omsorg, Frösunda Personlig Assistans och Aberia Personlig Assistans ingår, söker vi nu en kvalitetschef. Här erbjuds du en central roll i att driva kvalitetsutveckling och hållbarhet för de tre affärsområdena.

Det här är en tillsvidareanställning på heltid med placering på ett av våra kontor i Sverige, med vissa rese- och mötesaktiviteter inkluderade till vårt huvudkontor i Stockholm. Välkommen med din ansökan och bli en del av ett dynamiskt team där man tillsammans strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse!

Om tjänsten
Som kvalitetschef driver du kvalitetsarbetet, såväl operativt som strategiskt, och ansvarar för att utveckla och underhålla kvalitetsledningssystemet inom divisionen. Du leder ett dedikerat kvalitetsteam och arbetar nära affärsområdeschefer, ledningsgrupper och verksamhetschefer för att säkerställa att verksamheterna levererar rätt stöd till divisionens kunder. Som kvalitetschef rapporterar du direkt till divisionens Chief of Staff.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kvalitetssäkring: Underlätta att vår verksamhet följer alla lagar och förordningar baserade på tillämpliga lagkrav och förordningar
• Process- och rutinarbete: Utveckla, implementera och följa upp processer, rutiner och underlag för egenkontroller, riskbedömningar m.m
• Ledarskap: Leda och coacha teamet i kvalitetsarbete och se till att alla medarbetare är engagerade och delaktiga i kvalitetsutveckling, samt arbetar utifrån vår värdegrund
• Upptäcka och åtgärda brister: Identifiera eventuella fel och brister i verksamheten, påtala dessa och utarbeta nödvändiga åtgärder för att förbättra kvalitetsarbetet
• Utbildning: Ta fram och utföra utbildningar inom kvalitetsområdet för att säkerställa att alla medarbetare har rätt kompetens och förståelse för kvalitetskrav
• Egenkontroller: Ansvara för att teamet regelbundet genomför avtalsuppföljningar och andra kvalitetsrevisioner, samt följa upp egenkontroller för att säkerställa att vi lever upp till våra höga kvalitetsmål. Resultatet av kvalitetsarbetet ska också sammanställas och rapporteras för de olika företagen
• Kommunikation: Vara tydlig i din kommunikation med både medarbetare och ledning, och säkerställa att alla är informerade om kvalitetsrelaterade frågor och förändringar

Vem är du?
• Akademisk utbildning inom området alternativt annan relevant utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• Tidigare chef- /ledarerfarenhet samt erfarenhet av kvalitetsarbete i ledande ställning inom omsorg eller personlig assistans
• Erfarenhet av att ta fram och implementera processer och rutiner för kvalitetsarbete
• Erfarenhet av att granska och säkerställa regelefterlevnad samt erfarenhet av att ta fram och utföra utbildningar inom kvalitetsområdet är meriterande
• Språkliga kunskaper i svenska på en hög nivå, såväl muntligt som skriftligt

Vi söker dig med ett starkt engagemang för kvalitetsutveckling och som är inte rädd för att påtala och åtgärda eventuella fel och brister, vilket du givetvis kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt vis. Du är duktig på att skapa struktur och driver arbetet framåt på ett proaktivt och självständigt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi framför oss en ansvarstagande, lösningsorienterad och lyhörd ledare med förmåga att vara en kulturbärare där du inspirerar och motiverar medarbetare att uppnå gemensamma mål. Med din positiva och coachande inställning, förtroendeingivande sätt och goda samarbetsförmåga finner du det självklart att bidra till ett framgångsrikt team och för verksamhetens bästa.

Om verksamheten
NHC Group är ett multinationellt företag med huvudkontor i Oslo, Norge. I Sverige består NHC av flera bolag inom områden så som LSS, personlig assistans, förskolor samt äldreomsorg. NHC Division Individ och Familj består av bolagen Aberia Personlig Assistans, Frösunda Personlig Assistans och Frösunda Omsorg. Tillsammans gör vi dagligen skillnad genom att erbjuda tjänster av hög kvalitet till individer med funktionsvaritaion samt till unga och familjer i behov av särskilt stöd. För mer information, se www.frosunda.se och www.aberia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Internationell Kvalitetschef - Hyltebruk

Internationell Kvalitetschef - Hyltebruk

20 december 2024

Autoform söker Kvalitetschef

Autoform söker Kvalitetschef

20 december 2024

Kvalitets- och myndighetschef till familjeförvaltningen Sjöbo kommun

Kvalitets- och myndighetschef till familjeförvaltningen Sjöbo kommun

19 december 2024

18 december 2024