Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

Arbetsbeskrivning

Åre är en av Sveriges mest kända turistorter. Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. Vi ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i skolan, att vägarna är välplogade och att våra äldre har en meningsfull tillvaro. Men vi nöjer oss inte där. Tillsammans tar vi hela tiden nya steg mot en hållbar framtid.

Dynamik, service och bemötande är en given del i vår vardag. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också.

I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda.

Åre kommun är stolta över att vara en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Socialkontoret pågår just nu framtagandet av vårt systematiska kvalitetsarbete och ledningssystem, som vår nya kvalitetscontroller kommer du ha stor möjlighet att påverka utformningen av detta. Vill du kunna påverka, gillar du engagerade kollegor, driva utveckling, då är detta jobbet för dig.

Att arbeta som kvalitetscontroller inom Socialkontoret innebär att du kommer vara en viktig länk mellan politik, medborgare och tjänstepersoner. Du arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av kontorets administrativa kvalitetsarbete och ledningssystem. Du är organisatoriskt placerad i Socialkontorets stab som består av medicinskt ansvarig sjuksköterska, socialt ansvarig socionom, verksamhetsutvecklare, projektledare, systemansvariga och utredare.

I rollen som kvalitetscontroller fungerar du som ett strategiskt och administrativt stöd till socialkontorets chefer. Du kommer ha en styrande roll där du samordnar och följer upp kontorets processer gentemot verksamheterna samt kommer vara kontorets representant i kommunens team för mål och kvalitetsstyrning. Arbetet består bland annat av:
- Kartlägga, utveckla, kvalitetssäkra processer och rutiner
- Vara ett stöd för socialkontoret avseende internkontroll, månadsbokslut, politisk målstyrning och kvalitetsstyrning
- Vara ett stöd vid rapportering och uppföljning för att säkerställa en god kvalité
- Utbilda i kontorets processer och rutiner
- Vara kontorets systemadministratör i Stratsys samt utbildas i systemet 2c8 för att kunna kartlägga det processorienterade arbetet
Utöver detta består arbetet av utredningarbete, uppföljningar av nämndens beslut samt att vara kontorschef behjälplig i utformandet av tjänsteyttranden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom samhällsvetenskap/beteendevetenskap eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och vi ser gärna att du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och av att samordna styr- och ledningsprocesser. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag och presentationer. Det krävs att du är väl insatt i det lagrum som styr Socialkontorets verksamheter då du kommer vara delaktig i framtagandet av kontorets kärnprocesser.

Som person söker du utvecklingsmöjligheter, du är analytisk, trivs att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du är relationsskapande och trivs med en roll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper. Med enkelhet designar du tilltalande och tillgängliga presentationer och du behärskar att arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet.

Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Du ska ha goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åre Kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 24 maj 2022

Liknande jobb


29 oktober 2024

Stadsdelssamordnare till trafikkontoret

Stadsdelssamordnare till trafikkontoret

28 oktober 2024

24 oktober 2024