OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker vi en kvalitetscontroller som kommer att vara placerad på vård- och omsorgsförvaltningens huvudkontor i trevliga Maria Park.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
I din roll kommer du att arbeta med förvaltningsövergripande kvalitetslednings- och kvalitetsledningssystem utifrån SOSFS 2011:19. Arbetet är fokuserat kring styrning, ledning och utveckling och på så vis kontinuerlig förbättring.
Det innebär att bearbeta, analysera och sammanfatta rapporter på aggregerad nivå som exempelvis kvalitetsrapporter, kvalitetsberättelse och internkontrollplan. Du kommer också att tillsammans med avdelningschef ansvara för utvecklingen av arbetet med kvalitetsledningssystemet samt arbeta med analys och utredningsarbete.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Du har en för tjänsten relevant utbildning på högskolenivå. Det är meriterande om du har bred erfarenhet från ett eller fler av förvaltningens ansvarsområden och att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med uppföljning och ledning.
För att lyckas i uppdraget ser vi att du har god förståelse för de lagstiftningar som styr förvaltningens arbete. Rollen kräver att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Datavana är en självklarhet och du har goda kunskaper inom ditt eget specialistområde. Du är bra på att kommunicera och du förutsätts kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Var vänlig och ange löneanspråk och eventuell startdag i din ansökan.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023 09 24
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.