Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå Vård- och omsorgsförvaltningen vision som är livskvalitet hela livet.

Avdelningen för kvalitet och utveckling har i uppdrag att säkerställa bästa möjliga förutsättningar för förtroendevalda, chefer och medarbetare som har till uppgift att ge stöd i livsföring inom äldreomsorgen och omsorgen för funktionsnedsatta i Sigtuna kommun. Avdelningen för kvalitet och utveckling arbetar med övergripande kvalitetsfrågor och utvecklingsuppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på vård- och omsorgsförvaltningens utvecklingsresa? Nu kan du söka en tjänst som är övergripande och utvecklande då nuvarande kvalitetscontroller har fått möjligheten att återgå till verksamhetsnära arbete inom förvaltningen.

Avdelningen för kvalitet och utveckling arbetar med stöd, utveckling och uppföljning för hela förvaltningen. Utgångspunkten är att vi ska göra varandra bra. I rollen som kvalitetscontroller arbetar du tillsammans med avdelningens övriga funktioner för att stärka förvaltningens förbättrings- och utvecklingsarbete.

Rollen är bred, bland annat ingår det att samordna och sammanställa uppföljningar och mätningar samt bearbeta resultat från exempelvis brukarundersökningar och enhetsundersökningar. Du ansvarar också för att förvaltningens chefer har ett fungerande systemstöd för sitt kvalitets- och uppföljningsarbete. I dag använder vi oss av Stratsys. Du arbetar nära avdelningens socialt ansvarig samordnare (SAS) i arbetet med förvaltningens ledningssystem. Du och SAS arbetar också tillsammans vid uppföljningar av förvaltningens verksamheter inom extern och egen regi. Hemtjänsten utförs i extern regi, och här är du en viktig kontakt. Du håller också i förvaltningens samordning av statliga medel som du även rekvirerar och återredovisar.

Arbetet innefattar även att analysera och bereda underlag i form av presentationer och utredningar av olika karaktär som du kan komma att föredra för nämnd, förvaltningsledning och avdelningar. Utöver detta är du också involverad i författandet av diverse styrdokument.

Övriga arbetsuppgifter i rollen är att vara kontaktperson för den nationella kompetensutvecklingssatsningen Yrkesresan. Du är också kommunansvarig för Stockholms läns samverkansforum Forum Carpe.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap, socialtjänstens område eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Rollen förutsätter en god förståelse för ärendeprocessen i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av att arbeta med liknande frågor och har god kännedom om relevanta lagar och riktlinjer. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och kan förmedla det du får fram i ditt arbete på ett pedagogiskt och tydligt sätt.

Vi söker dig som har ett strukturerat, lösningsorienterat och analytiskt arbetssätt. Då arbetsuppgifterna innebär hög grad av samverkan, inom och utanför förvaltningen, är det en förutsättning att du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Tester och arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

Kvalitetstekniker

26 november 2024

SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024