Kvalitetscontroller, Omvårdnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omvårdnadsförvaltningen har ca 1500 anställda och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som kvalitetscontroller arbetar du med att inrätta ett kvalitetssystem för det sys-tematiska kvalitetsarbetet inom omvårdnadsnämndens ansvarsområde. Kvalitets-systemet skall utveckla och säkra verksamhetens kvalitet samt vara kopplat till omvårdnadsförvaltningens verksamhetsplan. Du kommer att ta fram, analysera och presentera statistik och nyckeltal/indikatorer ex uppgifter för "Öppna jämfö-relser inom vård och omsorg om äldre". Dessutom arbetar du med andra uppdrag med inriktning på uppföljning och utvärdering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och gärna tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete. Du har mycket god datavana och kan använda rapporthanterings-verktyg. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att se helheter och samman-hang. Du måste kunna arbeta självständigt, strukturerat och uttrycka dig väl i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 september 2007
  • Ansök senast: 26 september 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010