OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
I Tyresö kommun utgår vi ifrån Tyresöbornas behov och vi vet att det är motiverade medarbetare som är vägen till framgång – vill du bli en av oss?
Här jobbar alla mot samma gemensamma övergripande mål:
- Motiverade medarbetare hos Sveriges bästa offentliga arbetsgivare
- Kvalitetsförbättringar skapar vi tillsammans, hela tiden
- Tyresö levererar bra välfärdstjänster som skapar goda livsvillkor – här finns plats för alla
- Hållbar ekonomi – kostnadseffektiv, balanserad och cirkulär.
För att nå våra mål behöver kommunen tänka och arbeta annorlunda – tillsammans.
Förbättringsarbete, förändringledning, utvecklingsprojekt, nyskapande och medarbetares kunskap och engagemang ska användas för att uppnå ett effektivare resursutnyttjande och skapa ökat värde för de vi är till för. Hela kommunen är inne i ett förändringsarbete för att i enlighet med vårt styr- och ledningssystem jobba med måldelning, uppföljning och ständiga förbättringar.
Enheten för juridik och utredning är en stödfunktion inom kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ska stödja förvaltningar och kontor i sitt utvecklingsarbete för att arbeta enligt styr- och ledningssystemet och för att nå de övergripande målen.
Om tjänsten
Som kvalitetscontroller arbetar du med att granska verksamheterna individ- och familjeomsorg, funktionsnedsättning och äldreomsorg. Syftet med granskningarna är att bidra till kvalitetsutveckling i dialog med verksamheterna kring deras behov av förbättringsarbete.
Granskningen utgår från gällande lagstiftning, Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd, riktlinjer och gällande avtal. Metoder som används är bland annat observation, intervjuer och dokumentgranskning. Verksamhetsbesök kan förekomma på obekväm arbetstid.
Kvalitetsgranskning sker utifrån ett medborgarperspektiv med avseende på upplevd kvalitet och rättssäkerhet för den enskilde. Granskningsrapportens innehåll återförs till verksamheten och förvaltningarna och behandlas av nämnderna.
Vem är du?
- Du har en socionomexamen eller annan liknande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du har minst fem års erfarenhet från arbete i socialtjänstens olika verksamhetsområden, med fördel inom äldre- och omsorg.
- Du har god kunskap om lagstiftning och myndighetsutövning inom socialtjänsten.
- Du har erfarenhet av utvecklings- och uppföljningsarbete.
- Det är meriterande om du både har erfarenhet av att arbeta som handläggare och i ledande ställning inom socialtjänstens olika områden.
Att ha arbetat på olika nivåer inom socialtjänsten och skaffat dig en bred erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområden är en förutsättning. Som person har du förmågan att se verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har förståelse för gruppers olikheter, behov och förutsättningar. Du har ett professionellt bemötande, en pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 30 maj 2022. Några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon.
Enhetschef juridik och utredning, Erika Steorn, erika.steorn@tyreso.se
Kvalitetscontroller, Yvonne Lavrell, yvonne.lavrell@tyreso.se och 08-578 293 21
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Här kan du läsa om vad Tyresö kommun erbjuder:
https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss/tyreso-kommun-som-arbetsplats/vi-erbjuder.html
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.