OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Ambea är Nordens ledande omsorgsbolag där exempelvis affärsområdena Nytida och Vardaga ingår. Inom Nytida ger vi stöd till barn, unga och vuxna inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Inom Vardaga erbjuder vi äldreomsorg och vi är i ständig utveckling. Hos oss befinner du dig i händelsernas centrum och här kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra.
Nu söker vi en kvalitetscontroller till Ambeas fräscha huvudkontor i Solna, precis vid Mall of Scandinavia. Vi söker dig som är siffervan, prestigelös och kommunikativ samt har ett stort engagemang för vård, skola och omsorg.
Dina arbetsuppgifter:
Detta är en ny roll inom Ambeakoncernen och innebär främst att strukturerat samt systematiskt ta fram och omsätta den rika data som finns kring kvalitetsnyckeltal till analyserbara underlag. Tillsammans med kvalitetsutvecklare deltar du i olika förbättringsprojekt för koncernen. I denna roll finns stora möjligheter till lärande gällande systematiskt förbättringsarbete. På sikt kan uppdraget delvis förändras och utvecklas utifrån de behov och möjligheter som framkommer, ett utmärkt tillfälle att vara med och forma rollen!
Som kvalitetscontroller rapporterar du till chefen för kvalitetsavdelningen och samarbetar med andra funktioner inom avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ta fram underlag och genomföra analyser
- Projektledning
- Samverkansarbete
Om kvalitetsavdelningen
Kvalitetsavdelningen arbetar centralt och stödjer och kontrollerar verksamheterna inom våra olika affärsområden. Inom Ambea ingår Kvalitetsutvecklare i ledningsstrukturen och har en självklar roll att driva utvecklingsarbetet inom koncernen. Avdelningen består av åtta medarbetare inklusive kvalitetschef. Medarbetarna är erfarna, kunniga och har god kunskap och erfarenhet av verksamheternas behov och utmaningar. Samtliga har ett genuint intresse av vård och omsorgsfrågor och har ett varmt prestigelöst förhållningssätt både gentemot varandra, i mötet med chefer/medarbetare och i samarbetet med övriga stödfunktioner.
Förutom rollen som Kvalitetsutvecklare har medarbetare på Kvalitetsavdelningen funktionerna MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och SAS (Socialt ansvarig samordnare). Inom avdelningen finns även Dataskyddsombudet samt Kundombudet som ger stöd till omsorgstagare och närstående.
Din profil:
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, IT eller annan inriktning som vi bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt utvecklingsarbete och projektledning. Vår data behandlas i olika digitala verksamhetssystem, du behöver därav ha intresset och förmågan att sätta dig in i olika system. Du besitter mycket goda kunskaper i Excel och är van att ta fram presentations- och analysunderlag. För att lyckas med uppdraget behöver du ha kunskap om och vara intresserad av kvalitetsarbete samt ha en förmåga att analysera data och se samband som syftar till att utveckla verksamheterna. I uppdraget ingår att bearbeta ibland komplexa underlag, vilket ställer krav på en god förmåga att analysera, sammanfatta och presentera ditt arbete såväl i skriftliga underlag som i muntliga presentationer.
Du behöver inte men får gärna ha tidigare erfarenheter av denna bransch. Du delar gruppens stora engagemang för vård och omsorg. Detta engagemang är A-och O oavsett erfarenhet eller ej.
Du är en nyfiken person och är van att ställa frågor för att förstå behovet hos den som efterfrågar ditt stöd, vare sig det är en kollega inom avdelningen, staben eller verksamheten. Du är flexibel och bra på att samverka då du är lyhörd, prestigelös och levererar det du lovat i god tid. Du har ett stort driv och engagemang och producerar samt hittar lösningar. Du tycker om att vara en stödjande funktion till dina kollegor på avdelningen och andra stabsfunktioner och har en förmåga att skapa goda relationer.
Du tycker att det är viktigt och intressant att anpassa och förenkla underlaget på ett pedagogiskt sätt så att våra kvalitetsutvecklare kan fokusera på analysdelen och chefer med lätthet tar till sig vad de ska utveckla och arbeta vidare med. Kort sagt är du van vid att anpassa siffror och statistik till den målgrupp som ska ta emot informationen.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90.
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721, Mejl: vision@ambea.se
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)