OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:
• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid
I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.
Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som kvalitetscontroller på omsorgsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid avdelning uppdrag & uppföljning vars huvuduppdrag är att utifrån gällande lagstiftning stödja nämnd och förvaltningschefs uppdrag att tillse att verksamheten ges förutsättningar och resurser för att kunna fullgöra sitt uppdrag och följa gällande regelverk. Uppdraget innebär förvaltningsövergripande verksamhetsplanering, processer & rapportering, verksamhetsuppföljning, privata utförare, patientsäkerhetsarbete och nämndsadministration. Avdelningen består idag av 7 medarbetare.
Som medarbetare hos oss är du viktig! Oavsett vilken roll du har i vår förvaltning kommer du, tillsammans med oss, arbeta för att bidra till att ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetscontroller arbetar du bland annat med kvalitets- och verksamhetsuppföljningar, uppdrag från internbudget, avancerat analysarbete, riskanalyser och avvikelser/synpunkter. Du medverkar i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd. Att föredra ärenden eller utredningar för exempelvis ledningsgrupp och utbildningsnämnd är en del av arbetet. I arbetet ingår även att kunna leda grupper i samband med tvärprofessionella uppdrag.
Du är medspelare i ett team med olika professioner som stöttar varandra och där ett gemensamt ansvar tas för avdelningens olika frågor.
KVALIFIKATIONER
• Universitetsexamen som arbetsgivaren anser lämplig
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utrednings, uppföljnings - och analysarbete
• Erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system som Stratsys, Ciceron eller Qlikview, eller motsvarande verksamhets- eller ärendehanteringssystem.
För att passa i jobbet tror vi att du är en analytisk person, noggrann och med sinne för struktur och ordning. Du har hög samarbetsförmåga, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt förmåga att självständigt driva ditt arbete. Erfarenhet av arbete inom både hälso- och sjukvård och socialtjänst är meriterande. Eftersom en viktig del i arbete är att utveckla och bevara goda relationer kommer vi att lägga stor vikt vid din sociala förmåga.
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Rekrytering sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61