OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I juni 2025 kommer SJ Stockholmståg starta upp en egen organisation och verksamhet för klottersanering! Vi rekryterar därför just nu flera nya medarbetare som vill vara med på resan att bygga upp och utveckla klotteravdelningen. Är du driven, motiverad och har ett stort intresse för säkerhet, kvalitet och service? Då är det kanske dig vi söker!
Din kommande roll Som Kvalitetscontroller har du en viktig roll ochansvar för kvalitetssäkring av verksamheten utifrån gällande avtal och rutiner. En nära dialog med verksamhetens alla medarbetargrupper och en vilja att förstå verksamheten på djupet är viktig för att nå framgång i rollen.
Verksamheten inom klottersanering är komplex och består av flera specialistområden med särskilda förutsättningar och leveranskrav. Verksamheten bidrar starkt till resenärernas upplevelse av sin resa och vår gemensamma förmåga att bedriva trafik.
Rollen innebär bland annat:
Delaktighet i att bygga upp en klottersaneringsverksamhet i egen regi
Kvalitetsuppföljning av verksamheten mot avtal och fastställda nyckeltal
Verksamhetsuppföljning i form av exempelvis stickprovskontroller
Leverantörsuppföljning
Nära samverkan med interna och externa aktörer
Självständigt driva/delta i utvecklings- och förbättringsprojekt
Tjänsten kan komma att utgå från Älvsjö eller Stockholm City.
Som Kvalitetscontroller ingår du i avdelning Klotter med ca 30 medarbetare totalt. Avdelningen är en del av enhet Fastighet & Städ med totalt ca 280 medarbetare med blandade kompetenser inom Stationsstäd, Fordonsstäd, Klottersanering, Fastighetsunderhåll och Stationsservice.
Förväntningar på den vi söker
För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för människor och produktionsverksamhet. Säkerhet, kvalitet och service är viktigt för dig. Du är mycket noggrann, ansvarstagande, kommunikativ och lyhörd. Du har en förmåga att se helheten och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar.
3 års erfarenhet inom kvalitets- och avtalsuppföljning
Dokumenterad erfarenhet av motsvarande produktionsverksamhet är meriterande
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
Mycket goda kunskaper i svenska
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Annonsen kommer vara publicerad till och med6 december.I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll.
Viär en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller.
Vad är SJ Stockholmståg AB?
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt.
Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177