Kvalitetscontroller till Vård- och omsorgskontoret

Kvalitetscontroller till Vård- och omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Drivs du av utveckling och kvalitetsarbete? Då kan du vara vår nya kvalitetscontroller!

Vilka är vi?

Vård- och omsorgskontoret har cirka 4 000 medarbetare som tillsammans tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre personer och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamheter som drivs i privat regi på nämndens uppdrag.

Vård- och omsorgskontorets berednings- och utredningsenhet arbetar med att bidra till en god och säker vård och omsorg för nämndens målgrupper genom professionell beredning och utredning. Enheten omfattar verksamhetschef, utredare, nämndsekreterare och administatör samt vård- och omsorgskontorets FoU-grupp.

Vi söker nu en kvalitetscontroller som håller ihop vård- och omsorgskontorets arbete med kommunens styrmodell. I det ingår vård- och omsorgsnämndens uppdragsplan och plan för intern styrning och kontroll. I tjänsten ingår även att vara processansvarig för vård- och omsorgskontorets systematiska kvalitetsarbete.

Dina arbetsuppgifter

Som kvalitetscontroller ingår du i enhetens team för beredning och utredning. Processteamet ansvarar för att bereda och utreda ärenden på uppdrag från vård- och omsorgsnämnden och vård- och omsorgskontoret. Vidare kommer du arbeta i nära samarbete med kontorets ekonomicontroller och medarbetare på beställnings- och uppföljningsenheten

Dina arbetsuppgifter innefattar att upprätthålla och utveckla processer och förutsättningar för att de politiska ambitionerna ska bli verksamhet samt att följa upp inriktning och kvalitet. Kommunens gemensamma styrmodell tillsammans med vård- och omsorgsnämndens kvalitetsledningssystem är utgångspunkten för kontorets samtliga processer kring kvalitetsfrågor, där din medverkan är central. Läs mer om Norrköpings kommuns styrmodell här: Styrmodell Norrköpings kommun

Du utgör en viktig stödfunktion i organisationen och medverkar till att det finns väl underbyggda underlag för att det ska kunna fattas bra beslut. I rollen som kvalitetscontroller samarbetar du med övriga inom enheten, politiker, andra delar inom kontoret som ekonomi, beställning och uppföljning, myndighetsutövning, utförare egen regi och systemförvaltning samt samverkansparter inom och utanför kommunen. 

I tjänsten kan det även ingå andra arbetsuppgifter, så som utredningar på uppdrag av vård- och omsorgsnämnden och vård- och omsorgskontoret.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller statsvetenskaplig inriktning, socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 

Vi ser det som positivt om du har arbetslivserfarenhet från och kunskap om vård- och omsorgsområdet. Du får gärna vara insatt i lagstiftning gällande kommunal vård och omsorg.

Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete i offentlig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta med styrmodeller för verksamheter och systematiskt kvalitetsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processinriktat arbete.

Som person drivs du av utveckling och kvalitetsarbete. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Ditt arbetssätt är tydligt och strukturerat.  

Du har god samarbetsförmåga, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du kan väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. 

Kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt vilket innebär att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Att tala inför grupp är inga problem för dig och du gör det på ett välformulerat sätt anpassat efter situationen du befinner dig i. 

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Vikariat
Längd på anställning: Januari 2023 till Februari 2024
Tillträdesdatum: Snarast möjligt efter årsskiftet 2022/2023
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 30 Oktober, intervjuer och urval kan komma att ske löpande. 
Kontakt: Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du rekryteringspecialist Alva Andersson på 011- 15 14 12, alva.andersson@norrkoping.se och för tjänsten verksamhetschef Helena Axestam på 011-15 10 39, helena.axestam@norrkoping.se


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024