Kvalitetscontroller till vårt nya myndighetsgemensamma kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Samordningsenheten är en av sju stödenheter inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning. Samordningsenheten har totalt 17 medarbetare placerade i Örebro, Solna och Luleå men största delen av verksamheten finns i Härnösand där enhetschefen också är placerad. Den tilltänkta placeringsorten för tjänsterna är i första hand i Härnösand men beroende på sökandes kvalifikationer kan även Örebro vara aktuell som placeringsort.

Enheten ansvarar för tjänster inom lokalförsörjning, miljöledning, fysisk säkerhet, intern service, nämndadministration och metodstöd i processutveckling. Vi står just nu inför en spännande utmaning med att utveckla vår externa service och ska därför i höst lansera vårt myndighetsgemensamma kontaktcenter och samlar våra vägar in till myndigheten.

ARBETSUPPGIFTER
Detta är en helt ny roll där du kommer att arbeta med analys, utveckling och uppföljning. Du kommer att få stor möjlighet att påverka din roll framåt. Arbetet innebär ett nära samarbete med medarbetare inom kontaktcentret, inom kärnverksamheten och initialt med utvecklingsprojektet för myndighetsgemensamt kontaktcenter.

Som kvalitetscontroller kommer du att samordna, utveckla, ansvara för och förvalta kvalitetsarbetet inom myndighetens kontaktcenter. Det gör du genom att arbeta med ständiga förbättringar med den som kontaktar oss i fokus.


I ditt arbete ingår till exempel:
- ansvara för vår kvalitetsmodell. Det innebär att du arbetar med uppföljning, analys och kvalificerad datadriven utveckling
- ta fram och följa relevant statistik samt säkerställa kvaliteten på data och statistik
- driva utvecklingsinsatser för kvalitet och styrning kopplat till kvalitetsmodellen
- vara en brygga mellan kontaktcentret och kärnverksamheten och vara ett stöd till dem i deras analys - och förbättringsarbete
- omvärldsbevaka och samverka för att utveckla området
- leda och driva arbetsgrupper skapa förutsättningar för kollegialt lärande
- arbeta stödjande men ändå ha förmågan att kunna ställa krav
- andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Även om de flesta möten sker digitalt kan tjänsten innebära resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- har universitets- eller högskoleexamen gärna med inriktning mot kvalitets- och förbättringsarbete eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
- har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med uppföljning, utveckling och analys
- uttrycker dig mycket väl i tal eller svenskt teckenspråk samt skrift på svenska.

Det är meriterande om du har
- erfarenhet som verksamhetsstöd och genom det en god förmåga att analysera, skapa goda relationer och ha god förståelse för helheten
- erfarenhet av kontaktcenter
- erfarenhet av att arbeta i stora organisationer med differentierad verksamhet.
- erfarenhet av projektledning
- erfarenhet av tjänsteproduktion.

Personliga egenskaper
- Du är utvecklingsinriktad och förändringsbenägen med ett helhetsperspektiv och har myndighetens mål och processer i fokus.
- Du är analytisk och strukturerad.
- Du är duktig på att identifiera behov och strävar efter att hitta lösningar, du kan söka och finna grundorsaker samt ge förslag på förbättringar som minskar eller eliminerar kvalitetsbrister.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- Du har mycket god samarbetsförmåga med stor vilja att hjälpa andra och har ett positivt bemötande där du tar tillvara andras kompetens och erfarenheter.
- Du är kommunikativ, initiativtagande och har god pedagogisk förmåga.
- Du är intresserad av att förena lärande, utveckling och förändring.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

25 november 2024

22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024