OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och serviceinriktad tandsköterska med erfarenhet av kvalitetsarbete? Söker du en ny utmaning och vill arbeta i ett ledande bolag inom tandvård och hälso- och sjukvård? Läs då vidare! Detta är en tillsvidareanställning på heltid hos Praktikertjänst, med placering i ljusa och moderna lokaler centralt i Stockholm.
Urval och intervjuer påbörjas i mitten av augusti, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Kvalitetsarbetet går som en röd tråd genom Praktikertjänsts alla verksamheter och ambitionen är att vara marknadsledande när det gäller kvalitet och patientsäkerhet. Som kvalitetshandläggare har du en bred roll med varierade administrativa arbetsuppgifter. Här blir du koncernens specialist vad gäller kvalitetsfrågor inom tandvård och du kommer att tillhöra ett team med totalt 13 medarbetare, varav fyra arbetar som handläggare inom tandvård. Många kontaktytor såväl internt som externt ingår och du har regelbunden dialog med patienter och tandvårdsverksamheterna. Du får möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling, bland annat genom support i kvalitetsfrågor och genom att skapa rutiner till ledningssystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Praktikertjänsts ledningssystem - support, utbildning, lagefterlevnad och rutinbeskrivningar
• Ta emot synpunkter via telefon och mail
• Klagomålshantering till Praktikertjänsts reklamationsnämnd (PRN), vars uppgift är att lösa eventuella tvister mellan Praktikertjänsts tandläkare/tandhygienist och patient.
• Administrera, samordna och delta i kvalitetsrevisioner
• Supportera kvalitetsfrågor inom tandvårdsområdet
• Övriga tandvårdsfrågor
Resor till olika mottagningar runt om i Sverige kan förekomma. Här kommer du att utbilda och stötta verksamheterna i ledningssystemet, vilket innebär att du behöver ha en pedagogisk ådra och trovärdighet med klinisk kompetens.
Vem är du?
Vi söker dig som har en tandvårdsbakgrund, företrädelsevis som tandsköterska, samt erfarenhet från kvalitetsarbete. Har du dessutom en utbildning som undersköterska är det ett plus. Du har kunskaper inom tandvårdsstödet och vi ser gärna att du arbetat med klagomålshantering. Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska i tal och skrift och kan även hantera engelska väl. Självfallet har du god datorvana.
Tjänsten inkluderar många kontakter såväl internt som externt, främst via telefon men också vid personliga möten. Detta betyder att du behöver ha en social sida där du trivs med att samarbeta och kommunicera med andra, vilket du gör på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Egenskaper som empatisk, tålmodig och noggrann är värdefulla i denna roll, liksom att du är strukturerad med förmåga att prioritera och planera ditt eget arbete. Känner du igen dig i denna beskrivning, tveka inte att söka tjänsten!
Om verksamheten
Praktikertjänst ägs och drivs av oss som utför vården. Det ger oss mer engagerade medarbetare och Sveriges mest nöjda patienter.
Vi finns inom vårdens alla områden, med 1 400 mottagningar i 220 av landets 290 kommuner. Med omtanke och nytänkande har vi utvecklat Vårdsverige i snart 60 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson