OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Saab Saabs verksamhet har en stor geografisk spridning och många högteknologiska produkter och tjänster. Det ger dig som medarbetare unika möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen. Vi är också medvetna om att vi alla har ett liv utanför arbetet och på Saab har vi en positiv attityd till varje människas behov av balans i livet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Din arbetsplats Köpkvalitet ansvarar för kvalitetsstyrning av köpt materiel. Vi behöver förstärka oss med en person i Karlskoga i rollen som kvalitetsstyrare inom området elektronik och delsystem. Köpandelen ökar i både utvecklings- och produktionsprojekt. Köp sker på allt högre nivå i projekten (apparater och delsystem) och affärsmässigt i en mer komplex miljö med leveranser både till vår egen produktion och direkt till partners i internationella samarbetsprojekt.[ Din roll Arbetsuppgifterna består av att i samarbete med projekten planera och genomföra kvalitetsstyrningsaktiviteter mot leverantör vid upphandling av system, delsystem, apparater och komponenter. Fokus är på förebyggande kvalitetsarbete och arbetsuppgifterna omfattar leverantörsbedömningar, granskning och formulering av kvalitetskrav samt uppföljning hos leverantör. Arbetet innebär ofta att agera som "delprojektledare" i upphandlingsteamen där såväl inhemska som utländska leverantörer kan ingå. Dina kvalifikationer Du bör ha högskoleutbildning eller motsvarande samt god teknisk förståelse och vara väl insatt i gällande kvalitetsstandars, alternativt gedigen dokumenterad erfarenhet av kvalitetsstyrning mot underleverantörer. Goda språkkunskaper i engelska liksom PC-vana är ett krav. ? ?