Kvalitetsingenjör, service & eftermarknad

Kvalitetsingenjör, service & eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med fokus på kvalitet och kundtillförlitlighet med målet att vara bäst i klassen har du nu möjligheten till ett mycket spännande arbete på Bosch Rexroth!  I rollen som kvalitetsingenjör, service och eftermarknad får du en utvecklande roll med internationella kontakter tillsammans med kollegor i vår globala säljstödsorganisation.

I ditt arbete som kvalitetsingenjör med inriktning mot service och eftermarknad är du och ditt team en viktig del i företagets stöd till den globala säljorganisationen som bidrar till företagets utveckling och resultat.

Kundklagoprocessen för Bosch Rexroths produkter och drivsystem är en viktig del av arbetet vad gäller kvalitet och kundtillförlitlighet. Det hjälper oss att vara bäst i klassen och kundernas förstahandsval. Som kvalitetsingenjör i vår säljorganisation ansvarar du för ständig förbättring av vår produkt med fokus på kunden. Du tar emot ärenden som du analyserar och löser. Till din hjälp finns teknisk stöd i fabriken som du också bistår med detaljerad teknisk analys för kundärenden. Du deltar i kundmöten såväl som interna möten, rapporterar status på kvalitetsleveranser samt utvecklar och implementerar avdelningens kontinuerliga förbättring i samarbete med andra avdelningar. På Bosch Rexroth finns stora möjligheter att vidareutvecklas med individuell utvecklingsplan och en bredd på interna roller i Sverige och internationellt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Hantera och ansvara för kund- klagomålsärenden.
• Analysera, lösa, utveckla och kvalitetssäkra.
• Samarbeta mellan olika enheter inom teknik och sälj.
• Löpande avstämning och ärenderapportering.
• Internrevisioner. 

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse.

Tillsvidareanställning hos Bosch Rexroth. Arbetstid: Mån-fre dagtid, flextid med möjlighet till distansarbete. 

Vi ser fram emot din ansökan på www.randstad.se så snart som möjligt, dock senast 27 juni. Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Bosch Rexroth och Randstad. För frågor om rekryteringsprocessen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61, kristina.karlsson@randstad.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I din roll som kvalitetsingenjör service & eftermarknad är dina arbetsuppgifter:
• Hantera och ansvara för kundklagomålsärenden.
• Analysera, lösa, utveckla och kvalitetssäkra.
• Samarbeta mellan olika enheter inom teknik och sälj.
• Löpande avstämning och ärenderapportering.
• Internrevisioner.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som kvalitetsingenjör service & eftermarknad ser vi att:
• du har en kvalificerad utbildning från universitet eller högskola inom teknik eller industri.
• du har teknisk förståelse och intresse.
• du har goda kunskaper i Microsoft Office.
• du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, med anledning att det är ett internationellt team och kommunikationen sker på dessa språk. 

Vi ser det meriterande om du även har:
• erfarenhet från arbete med affärssystemet SAP.
• erfarenhet från arbete med hydraulik.
• erfarenhet från kundorienterat arbete och kvalitetslösning av problem.

Bosch Rexroth är ett globalt företag och därav förväntas det att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

I din tjänst kommer du att ha ett brett kontaktnät internt och globalt vilket kräver en god och tydlig kommunikation med  förmåga att inspirera och övertyga med en positiv attityd. Du har driv och tar ansvar för dina och teamets projekt och motiveras av att arbeta självständigt mot definierade mål. Som person är du social och trygg i dig själv med kvalitets- och servicementalitet. Du är analytisk med stor problemlösningsförmåga och har nära till att samarbeta med andra.

Erfarenhet
Minst 3 års erfarenhet från teknikbaserad industri inom kvalitetsområdet service eller försäljning.

Om företaget
Bosch Rexroth AB i Mellansel utvecklar, producerar och levererar världsledande hydrauliska drivsystem och service under produktvarumärket Hägglunds. Företaget har en global försäljnings- och servicebas. Kunderna finns inom bland annat återvinnings-, gruv-, och sockerindustrin. Den gemensamma nämnaren är företag som efterfrågar det bästa av det bästa. Bosch Rexroth i Mellansel sysselsätter cirka 400 personer och ingår i Boschkoncernen. I Mellansel finns även ett av Europas största hydrauliska laboratorier med unika möjligheter för testning, provning och validering. Allt detta i kombination med att arbeta i ett fantastiskt team av engagerade kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 27 juni 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 december 2024

11 december 2024