Kvalitetsingenjör sökes till Cargotec Sweden AB, Ljungby

Arbetsbeskrivning

Making your next move count

Till vår trevliga kund Cargotec Sweden AB, Ljungby söker vi nu en Kvalitetsingenjör för ett tidsbegränsat uppdrag!
Har du erfarenhet av att arbeta som Kvalitetsingenjör? Vill du anta utmaningen att bli en del av ett spännande team?
Du kommer att arbeta på Cargotec Sweden AB  i Ljungby där du är placerad, men samtidigt ha ett nära samarbete med övriga funktioner i en global koncern.
 
Arbetsuppgifter

Huvuduppdraget för Kvalitetsingenjören är att;
Reklamera garantikostnader mot ansvariga leverantörer.
Förbättra produktkvaliteten genom att säkerställa leverantörernas rotorsaksanalyser och korrigerande åtgärder gällande garantiärenden.

Reklamera garantikostnader gentemot leverantörer med hjälp av kundernas återkoppling av kvalitetsbrister. 
Hantera processen från initiering till stängning av avvikelserapportering samt kvalitetsbristkostnader relaterat till garantiärenden.
Summera och återkoppla kvalitetsbrister och kostnader på begäran från berörda funktioner eller projekt.
Leda eller delta i större kvalitetsförbättringsprojekt som påverkar flera monteringsenheter och/eller produktlinjer.
Samarbeta med den globala inköpsorganisationen inklusive leverantörsutveckling för att förbättra kvaliteten och öka återbetalningen av garantikostnader.
Samarbeta med avdelningen för Produkt Support, med målet att förbättra garantihanteringen.
Aktivt delta i produktvårdsforum.
Vid behov genomföra besök hos leverantörer för genomgång av kvalitetssäkringsprocessen.
  
För att lyckas i rollen som Kvalitetsingenjör 

Utbildning
Högskoleutbildning till ingenjör och/eller inom inköp, eller likvärdig erfarenhet
Kompetenser
God kännedom om kvalitetsverktyg och standards
Tekniska kunskaper
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
God samarbetsförmåga
God förmåga att arbeta både självständigt och i team
Vilja att utveckla och ständigt förbättra ditt eget arbete och närliggande processer
Noggrann, strukturerad och god analytisk förmåga
Finansiella kunskaper
Erfarenhet av
Garantihantering och kvalitetssäkring
Förhandlingar
Arbeta tillsammans med
Tvärfunktionellt med alla delar av Cargotecs organisation och med leverantörer
Viktigt är också att du
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har kund- och servicevana
Lätt för att anpassa dig till nya Affärsstödssystem
B-körkort är ett krav
         
Tjänsten är en tidsbegränsad uthyrning till Cargotec Sweden AB, Ljungby  och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Snarast   
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas 
Ansökningstid: Senast 14 mars 2022

Kontaktpersoner på detta företaget

Product Quality Manager Misa Balcanovic
0372-378070
Purchasing Director Stefan Mattsson
0372378311
Chef Gina Lopez
+17852142538
Director, Projects, Service Spare Parts. Hans Jansson
+358407780757
Senior Manager RDE FLT Magnus Andersson
0372- 37 81 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cargotec Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Torggatan 3
None

Postadress

None
LIDHULT, 34010

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024