OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare som vill utvecklas inom sälj? Drivs du av att arbeta med att ge kunder bästa tänkbara service? Som innesäljare hos vår kund kommer du att jobba från deras huvudkontor med närhet till verksamheten och härliga kollegor. Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vår kund befinner sig i en tillväxtfas och du som innesäljare kommer att spela en viktig roll på resan. Detta då företagets goda relation till kunder, leverantörer och samarbetspartners är den viktigaste faktorn för verksamhetens utveckling.
Hos vår kund kommer du att ingå i ett team med tekniker, säljare och övrig personal. Du kommer att arbeta både i kontorslandskapet och i den fysiska butiken, allt i ljusa lokaler där verksamheten består av huvudkontoret, butik och centrallager.
Du erbjuds
* Uppdraget är ett konsultuppdrag på och du kommer att anställas av Academic Work. Är alla nöjda med samarbetet finns en god chans att du kan bli överrekryterad efter 6 månader.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ansvara över arbetet kopplat till eftermarknad och befintliga kunder. Utifrån kundregister kommer du att ha uppsökande telefonkontakt med kunder med mål att sälja och boka in service ute hos kunderna. Du kommer även att ta emot felanmälningar.
Du kommer till exempel att:
* Boka ut servicetekniker till kunder över telefon
* Vara tillgänglig för kunders förfrågningar och erbjuda bästa möjliga service
* Hjälpa kunder i deras showroom
* Arbeta med uppföljning av kunder
Hos vår kund är ett affärsmässigt tänk avgörande då du arbetar nära affären och stöttar försäljning och leverans gentemot kund. Du är väl insatt i företagets uppsatta mål och vision, något som vi tror att du som söker motiveras av. Du levererar en hög nivå av service både i kontakten med dina kollegor och kunder, och tycker om att överträffa förväntningar genom att hitta lösningar på behov och problem.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasial utbildning
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet
* Har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du:
* Har tidigare telefonvana inom försäljning
* Har erfarenhet inom teknikbranschen
I den här processen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en lugn och förtroendeingivande person som trivs i mötet med nya människor där du får bygga nya relationer. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och driver självständigt och ihärdigt ditt arbete framåt. Vidare är du flexibel då du som säljare ofta behöver anpassa dig efter tider som passar kunderna. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig på ett professionellt sätt i samtalen med kunderna.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231