Kvalitetskoordinator

Kvalitetskoordinator

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Supplier Quality Assurance Coordinator. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö. Det här är inledningsvis ett uppdrag på ca 6 månader med god möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen Supplier Quality Assurance Coordinator kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att:

- Sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser
- Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande
- Aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser
- Ta fram underlag och statistik till återkommande möten, såsom månatliga Supplier Performance Reviews, leverantörsmöten etc
- Aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde


En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Som koordinator ingår även att säkerställa att rätt kostnadsunderlag finns.

Eftersom våra leverantörer är en naturlig förlängning av vårt företag innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom verksamheten samt mellan verksamheten och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt arbete och dokumentation kopplat till avvikelsen olika faser;

- Registrera
- Analysera
- Åtgärda
- Implementera och övervaka.

Din profil

- Du har några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden
- Förmodligen har du en relevant eftergymnasial utbildning
- Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att ha en koordinerande roll
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt


Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt som externt. En positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör

18 november 2024

6 november 2024

31 oktober 2024