OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt servicekontor i Skänninge söker nu vår Kvalitetschef en driven Kvalitetskoordinator som vill arbeta i en verksamhetsnära position i inköpsorganisationen i syfte att säkerställa att de produkter vi säljer i våra ÖoB varuhus håller rätt kvalitet och är säkra för våra kunder. Vi erbjuder dig en utmanande roll på en global arena med möjlighet att utvecklas och påverka.
På Kvalitetsavdelningen får vi tillsammans saker att ske, där vi på ett enkelt och smart sätt hjälper och utmanar varandra till nya tankar och idéer. I din roll kommer du att få ett internationellt perspektiv och vara delaktig i en spännande resa från idé till färdig produkt.
Ditt uppdrag blir att säkerställa att produkterna uppfyller relevanta kvalitetskrav, lagar, regelverk och standarder och att de uppfyller våra krav på kvalitet. Du kommer få en viktig roll där du stöttar våra inköpsteam och leverantörer i hur man lämpligast tolkar och implementerar produktkrav i den dagliga verksamheten inom områdena kvalitet, miljö, hälsa och säkerhet. Du ansvarar för dokumentering och koordinering av reklamationsärenden och deltar i eller leder reklamationsutredningar och avvikelsehanteringsärenden. Du agerar support till kundservice och varuhus gällande reklamationer och produktkvalitetsfrågor. Du medverkar också i det interna kvalitetsarbetet för att ständigt förbättra våra processer samt har ansvar för uppföljning av kvalitetsutfall.
Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med produktkvalitet, reklamationer och produktlagstiftning, med fördel inom tillverkning eller handel av konsumentvaror. Som person är du noggrann och strukturerad, har ett helhetstänk och en processförståelse. Vidare är du självständig, tar egna initiativ och tycker om att ta eget ansvar och beslut i enlighet med företagets värderingar och mål. Du drivs av att hitta förbättringsmöjligheter och ta ägandeskap för att genomföra dessa. Du har en god samarbetsförmåga och är en positiv person som sätter laget före jaget. Tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet.
För att lyckas i tjänsten vill vi också att du har:
· Har relevant högskoleutbildning med inriktning mot kvalitetsstyrning inom livs- och dagligvaruhandel alternativt tillverkningsindustrin.
· Teknisk förståelse och erfarenhet av konsumentproduktlagstiftning inom svensk och europeisk produktsäkerhetslagstiftning.
· Arbetat i en kommersiell miljö med snabbrörliga konsumtionsvaror som ex. elektriska och elektroniska produkter, leksaker, textil, kosmetik, livsmedel, produkter i kontakt med livsmedel, personlig skyddsutrustning och fritidssortiment.
· Erfarenhet av produktreklamationsutredningar.
· Lätt för att uttrycka dig muntligen och skriftligen på både svenska och engelska.
Tjänsten är tillsvidare på heltid och placerad vid vårt servicekontor i Skänninge, resor i tjänsten förekommer. Som Kvalitetskoordinator rapporterar du till Kvalitetschef, men arbetar tätt med alla kollegor inom Sortiment och Inköp i Sverige och i Kina.
Välkommen med din digitala ansökan senast 2023-11-19. (Urval kan komma att ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt.)
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.