Kvalitetskoordinator Affärsområde Personlig Assistans

Arbetsbeskrivning

Kvalitetskoordinatorer Affärsområde Personlig Assistans

Nu finns flera spännande, utmanande och givande tjänster som Kvalitetskoordinatorer med anställning inom personlig assistans, missa inte chansen, sök direkt!

Team Olivia är en koncern i tillväxt som satsar stort på kvalitetsarbetet och stärker nu upp organisationen med några medarbetare som ska lyfta kvaliteten till nästa nivå. Till vårt affärsområde personlig assistans söker vi nu flera passionerade Kvalitetskoordinatorer!

Vårt fokus i teamet är att tillsammans inom affärsområdet och bolagen förbättra, utveckla och implementera processerna inom kvalitet på ett gemensamt sätt för att på så vis skapa värde för den enskilde individen.

Teamet kommer bestå av Personlig Assistans Kvalitetschef, ett par Systemspecialister och flera Kvalitetskoordinatorer. Vi behöver dig som vill fokusera på att bygga upp, implementera och driva utveckling i processer/systematik samt utveckla och vara specialist på affärsområdets kvalitetsledningssystem. Du kommer även att arbeta med utbildning och uppföljning av vårt gemensamma kvalitetsarbete.

Arbetsuppgifter

Du arbetar i ständig förändring och motiveras av att hänga med i svängarna i ett affärsområde och en koncern som växer snabbt. Ditt arbete kommer vara varierande och du kommer att “bygga” samtidigt som du arbetar. Några av dina uppgifter kommer därför att bli:

- Omvärldsbevakning gällande socialförsäkringsbalken samt lagrum inom SoL, LSS, HSL och övriga relevanta områden

- Stötta i arbetet i vårt gemensamma kvalitetsledningssystem. Ge stöd till affärsområdets bolag i kvalitetsfrågor där du är en del av lösningen. genom att t.ex. stötta och utbilda medarbetarna i att hantera, dokumentera och följa upp avvikelser och utredningar enligt Lex Sarah.

- Vara behjälplig i arbetet med handlingsplaner utifrån resultat från egenkontroller och internrevisioner.

- Utbildning i affärsområdets fastställda fokusområden. Till exempel dokumentation, utredningar och liknande.

Om dig

Förutom att du är lösningsorienterad och prestigelös har du akademisk eller eftergymnasial utbildning inom relevant område samt erfarenhet av branschen. Du är analytisk och systematisk och väl bevandrad i digitala hjälpmedel. Du behöver vara obehindrad i svenska språket i såväl tal som skrift och kunna förstå och tolka lagtexter.

Det är meriterande om du har lång erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor samt processledning. Vi ser att du har ett intresse för pedagogik och kommunikation samt att du är insatt i lagar och regler inom personlig assistans. Som person är du självständig, trygg, lyhörd och modig. Du kan omsätta strategier till det operativa och grundar dina beslut i aktuell fakta. Du är genuin och nyfiken och kan se lösningar på problem du identifierar.

Du kommer att arbeta med bolag inom hela affärsområdet så resor förekommer. Du rapporterar till affärsområdets Kvalitetschef. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden.

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg.

Vårt uppdrag är att stödja individer som befinner sig i ett utsatt läge. Därför är det avgörande för vår verksamhet att vi bemöter våra kunder med respekt och engagemang. Vår värdegrund handlar om människors lika värde och den är ständigt närvarande i allt vi gör.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Team Olivia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


13 november 2024

Samordnare till stöd och service

Samordnare till stöd och service

12 november 2024

Quality Analyst i Riga

Quality Analyst i Riga

11 november 2024