OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning: Som Kvalitetskoordinator ansvarar du för behandlingen av inköpsavdelningens samtliga produktkrav. Du arbetar nära Kvalitets- & Myndighetsansvarig på Inköp med uppföljning och kvalitetssäkring av nya och befintliga produkter. Att jobba på BAUHAUS inköpsavdelning är att vara en del av navet i verksamheten så du bör uppskatta ett högt tempo i en ständigt föränderlig miljö. Arbetsuppgifterna är varierande där man har en stor möjlighet att påverka sitt eget arbete under eget ansvar.
Du får i rollen ett koordinerande ansvar, vilket bl.a. innebär att du:
Underhåller en strukturerad hantering av befintliga lagkrav som berör produkter och inköpsavdelningen i Sverige och Norge
Har delvis kommunikation med myndigheter och se till att rapportering sker enligt krav
Hanterar och evaluerar riskbedömningar
Bistår i övrigt förekommande arbetsuppgifter
Vem söker vi?
Är du ordningsam, gillar att skapa och hålla struktur, och vill arbeta på ett marknadsledande företag som befinner sig i en kraftfull expansionsfas? Nu söker vi en nogrann och kvalitetsmedveten Avtalskoordinator till vår inköpsavdelning som tillsammans med oss vill vara med på resan att ta BAUHAUS till nya oanade höjder.
Du får glädjen att jobba på vårt servicecenter i Järfälla och rapporterar direkt till Inköpsdirektören. Tjänsten är en tillsvidareanställning och för rätt person är det starten på en fantastisk karriär hos oss på BAUHAUS.
Vi tror att du som person har ett genuint intresse för inköpsarbete och en vilja att utvecklas, och utöver det ser vi gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning gärna inom inköp eller motsvarande
1-2 år arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Tyska är meriterande men inte ett krav
Goda kunskaper i MS Office
BAUHAUS erbjuder:
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.